مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: عدم استقبال مددجویان این استان از طرح های اشتغال زایی و مقاومت آنان در این زمینه یکی از موانع پیش روی این نهاد در اجرای برنامه های توانمندسازی است.
کد خبر: ۹۵۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 26 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛  قنبر موسی نژاد در نشست با کارکنان حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد اظهار داشت: متاسفانه پایین بودن فرهنگ کار و تلاش در این استان یکی از موانع توانمندسازی برای خودکفایی مددجویان است.

وی افزود: با این‌وجود بر اساس هدف گذاری و برنامه ریزی صورت گرفته امسال حجم فعالیت های اشتغالزایی این نهاد برای مددجویان در استان بیش از ۲ برابر سال گذشته خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد ایلام با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صرف اشتغالزایی نیازمندان استان شد، تاکید کرد: در این زمینه ایلام یکی از چهار استان برگزیده کشور بوده است.

موسی نژاد یادآور شد: با پرداخت این اعتبار در قالب تسهیلات بیش از ۲ هزار خانواده مددجو از طریق برنامه های اشتغال زایی به توانمندسازی رسیدند.

وی ایجاد اشتغال از طریق طرح راهبری شغلی را یکی از برنامه های کمیته امداد در این حوزه برشمرد و اضافه کرد: نیمی از طرح های اشتغال زایی که امسال برای مددجویان و نیازمندان ایجاد می شود از طریق راهبران شغلی خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد ایلام تصریح کرد: به همت کارکنان حوزه اشتغال این نهاد سال گذشته ۲ ماه قبل از پایان سال توانست به ۱۰۰ درصد برنامه هدف گذاری شده در زمینه اشتغال دست یابیم.

موسی نژاد با عنوان اینکه هدف نهایی کمیته امداد توانمند شدن قشر مددجو و نیازمند است، اظهار داشت: ایجاد اشتغال یکی از مهم ترین زمینه های توانمندسازی مددجویان بوده و برنامه امداد این است که حداقل ۳۰ درصد مجریان طرح های اشتغال زایی بتوانند به توانمندسازی برسند.

وی تصریح کرد: ۲ کلان پروژه راهبری شغلی و هدایت شغلی و نیز اشتغال از طریق کاریابی سال جاری در کنار پرداخت تسهیلات قرض الحسنه راهبردهای اصلی برنامه اشتغال کمیته امداد هستند./م

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار