معاون دادستان ایلام :
بدنبال انتشار این مطالب و حساسیت مدعی العموم ،تیمی متشکل از  مدیر کل منابع طبیعی ،مدیرکلجهاد کشاورزی استان با حضور معاون دادستان ایلام از منطقه بازدید به عمل آوردند .
کد خبر: ۹۵۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 25 April 2021

تابناک ایلام ::هفته گذشته تصاویری از گود برداری در بخشی از اراضی کشاورزی واقع شده در بین عرصه های جنگلی مشرف به منطقه چارلیمار شهر ایلام در فضای مجازی ورسانه ای استان انتشار یافت. تعدادی از رسانه ها به این موضوع ورود نموده وفعالین مجازی و حامیان طبیعت نیز به این اقدام واکنش نشان دادند.

این رسانه نیز در مطلبی تحت عنوان "تعدی آشکار به منابع ملی در ایلام /نقش دستگاه متولی در تسهیل تخریب صورت گرفته چیست؟!"به چرایی تخریب آشکار عرصه های طبیعی با وجود نظارت شدید دستگاه های متولی پرداخت.

بدنبال انتشار این مطالب و حساسیت مدعی العموم ،تیمی متشکل از  مدیر کل منابع طبیعی ،مدیرکل جهاد کشاورزی استان با حضور معاون دادستان ایلام از منطقه بازدید به عمل آوردند .

معاون دادستان ایلام پس از بازدید از محل و تعیین دقیق محل تخریب شده از حیث قرار گرفتن در عرصه طبیعی یا کشاورزی به تابناک ایلام گفت : پس از انتشار تصاویر و مطلبی در خصوص تخریب عرصه های طبیعی و گود برداری در جنگل های شمالی شهر ایلام ،موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادستان مرکز استان قرار گرفت .

حسین علی رحمی بیان داشت : با توجه به حساسیت دادستان استان به مقوله تخریب ویا تعدی به اراضی ملی ،اکیپی متشکل از نماینده دادستان ،نیروی انتظامی ،مدیران  کل منابع طبیعی استان و جهاد کشاورزی از منطقه مورد بحث بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: بررسی فنی کارشناسان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با استفاده از یو تی ام نشان داد که زمین گود برداری شده در حوزه اراضی ملی قرار ندارد ،بلکه جزو  اراضی کشاورزی بوده ودر تملک یکی از شهروندان ایلامی قرار دارد .

علی رحمی ادامه داد : با بررسی اسناد ومدارک رسمی مشخص شد که این ملک در مالکیت یکی از شهروندان ایلامی قرار دارد و گود برداری صورت گرفته در راستای احداث یک واحد گلخانه صنعتی صورت گرفته است .

معاون دادستان تصریح کرد :براساس مدارک ومستندات ارایه شده ، روند اخذ مجوز از سوی مراجع ذیربط واخذ استعلامات قانونی  از دستگاههای مربوطه در حال اجراست ،سال گذشته مالک این زمین با استناد به درخواست خود ،مبادرت به گودبرداری نمود ،اما بدلیل عدم نهایی شدن مجوز  ،پروژه توسط سازمان جهاد کشاورزی متوقف شد.

وی بیان داشت : با توجه به مشخص بودن سیکل صدور مجوز ،تا نهایی شدن آن روند اخداث از سوی کارشناسان جهادکشاورزی استان متوقف شده و براساس اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی ،گودبرداری صورت گرفته تغییری در کاربری زمین ایجاد نکرده است .

علی رحمی خاطرنشان کرد : در این بازدید که با حضور مدیرکل منابع طبیعی وجهاد کشاورزی استان صورت گرفت ،مدیرکل جهاد ادامه کار را منوط به تکمیل پروسه اخذ مجوز دانست که براساس مستندات روند دریافت مجوز در حال سپری شدن است . بنابراین موضوع تعدی به اراضی ملی، سوء استفاده ویا تغییر کاربری غیرقانونی ملک فوق موضوعیت ندارد .

وی در پایان ضمن قدردانی از حساسیت رسانه ها به موضوع تخریب عرصه های ملی یادآور شد : از رسانه ها می خواهیم با حساسیت به عرصه های طبیعی و اموال بیت المال همچون ناظران امینی ،هرگونه تجاوز به این عرصه ها وتضییع حقوق عامه را به دستگاههای نظارتی گزارش نمایند. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
جل الخالق گلخانه بی آب و برق و گاز!! این دیگه نوبره!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار