مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ۵۳ میلیون و ۳۶ هزار و ۳۳۶ دلار کالا از طریق مرز بین‌المللی مهران در فروردین ماه سال جاری به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 24 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ روح الله غلامی اظهار داشت: این میزان کالا با وزن بیش از ۱۸۳ هزار و ۶۴۸ تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی ارزش ریالی مجموع صادرات از مرز مهران را بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: فروردین ماه سال جاری ۶ هزار و ۲۷۳ کامیون حامل کالای صادراتی و ترانزیتی به مرز وارد شده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام یادآور شد: طی مدت یاد شده محصولات کشاورزی بیشتر شامل هندوانه، سیب درختی، پرتقال، خربزه و گوجه فرنگی به میزان ۳۹ هزار تن به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۹ هزار دلار از مرز مهران صادر شده است.

غلامی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از مرز بین المللی مهران طی سال گذشته گفت: سال ۹۹ بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.

وی به محموله های ترانزیتی نیز اشاره و تاکید کرد: یک هزار و ۷۲۶ محموله ترانزیتی در این مدت از مرز بین المللی مهران به کشور عراق وارد شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد: یک میلیون و ۶۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار صادرات به کشور عراق از جمله آهن آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

وی افزود: پایانه تجاری و بین المللی مهران برای صادرات کالا به عراق با وجود توقف تردد مسافران در این مرز همچنان باز است و به فعالیت عادی خود ادامه می دهد.

مدیرکل گمرکات استان ایلام ادمه داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا هم‌اکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های تجاری ادامه دارد.

غلامی با بیان اینکه در هر روز کاری تعداد ۳۸۰ تا ۴۵۰ دستگاه کامیون وارد محوطه تجاری گمرک مهران می شوند، کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی این کالاها به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: تشدید اقدام های بهداشتی در مرز و غربالگری و پایش بهداشتی رانندگان و همچنین ضدعفونی کامیون های حامل کالاهای صادراتی در راستای مقابله با بیماری ویروسی کرونا در مرز بین المللی مهران انجام می شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار