از سر اجبار به این خاطر می گویم ،در بعضی مواقع انسان می تواند راه خود را انتخاب کند ،اختیار خودش را دارد ،برود یا بماند ! بنشیند یا سرپا یماند ،ازدواج کند یا نکند ! شاید برخی بخاطر افکار پوسیده برای غلبه بر نداشته هایشان واز سر استیصال همچنان مرگ وزندگی را به اقبال وقسمت گره بزنند،اما گاهی مرگ هم می تواند اختیاری باشد !
کد خبر: ۹۵۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 23 April 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::براساس آمار روز گذشته وزارت بهداشت ودرمان ،تعداد 451نفر از هموطنانمان براثر کرونا جان خود را از دست دادند. به ظاهر یک عدد ساده سه رقمی است،همان عددی که در دوران ابتدایی یکان ،دهگان وصدگانش را جدا می کردیم  .اما خوب فکر کنید ،در 24ساعت این تعداد انسان که همین چند روز گذشته با خانواده بودند ،در شادی وغم کنار هم بودند ،آرزوها داشتند، به راحتی دست از زندگی شستند ورفتند ،آن هم از سر اجبار !

از سر اجبار به این خاطر می گویم ،در بعضی مواقع انسان می تواند راه خود را انتخاب کند ،اختیار خودش را دارد ،برود یا بماند ! بنشیند یا سرپا یماند ،ازدواج کند یا نکند ! شاید برخی بخاطر افکار پوسیده برای غلبه بر نداشته هایشان واز سر استیصال همچنان مرگ وزندگی را به اقبال وقسمت گره بزنند،اما گاهی مرگ هم می تواند اختیاری باشد !

اماواقعیت این است در این دنیایی که ما زندگی میگنیم ،مرگ وزندگی در بسیاری از موارد هیچ ربطی به سرنوشت وقسمت ندارد ،این عقل ،فهم و درک انسان ها از زندگیست که آنان را در دو راهی ماندن یا رفتن ویا به تعبیری دقیقتر ،زندگی ومرگ قرار می دهد.

شما ببیند در کشور ما اینقدر دروازه سفر به دنیای فانی گل وگشاد است که انگار خالق هستی دروازه ورود به آن دنیا را اینجا قرار داده است . آدمها به راحتی می میرند ؛باجنگ ،انفجار ،آتش سوزی ،سیل ،زلزله ،تصادف و سقوط هواپیما واینک کرونا!

یک اصل منطقی  به ما می گوید؛ای  انسان اراده خدا در طول اراده تو  قرار دارد ،اما همین خدای رحمان ورحیم ،اختیار بی اندازه ای به تو ارزانی داشته است . اختیاری که بتوانی مسیر زندگیت را انتخاب کنی ،شکر گذار باشی یا کفران کنی ،راه جهنم را انتخاب کنی یا بهشت را ! حتی برای مدیریت جامعه هم به تواختیار داده است با طاغوت باشی یا با غیر طاغوت " خداوند تغییری در سرنوشت قومی ایجاد نمی کند ،مگر به دست خودشان" این یعنی سقف اختیار وآزادی !

اما شما نگاه کنید در این کشور به گونه ای رفتار می شود که نعوذوا بالله خود خدا را هم به تعجب وا می دارد !هم در سلب اختیار و اراده ای که خدا به انسان هایش هدیه داده است ،هم آزادی انتخاب ماندن یا رفتن !هم اختیار وآزادی انتخاب کردن !شاید هم به همین خاطر است که خشم خدا را برانگیخته و در وسط یک عذاب الهی  قرار گرفته ایم وخود بیخبریم ! وگر نه مگر می شود در کشوری که در آن ادعای پایتختی دین ومذهب می شود ،شب وروزِ مردم شده تضرع وتوسل و بزرگداشت ومراسم ،مردمش از یک بلا به بلای دیگر گرفتار شوند ؟!

اینکه می گویم ،اینجا مُردن از سر اجبار است ،به همین خاطر است که در این کشور مدیریت به سمت وسویی می رود که آدمها  در حالی که می توانند زنده باشند ومثل انسان زندگی کنند ،اما از سر اجبار و آن هم ارزان می میرند !حال می خواهد این مردن به خاطر تنش های روزانه زندگی باشد ،یا تصادف مرگبار با ماشین های غیر استاندارد وطنی در جاده های غیر استانداردتر !یا بخاطر گرسنگی ،خودکشی یا مدیریت غیر اصولی سازه هایی که با یک لرزش زمین ویا غرش آسمان ،در آنی جمعی را روانه سینه قبرستان می کند!

اینک هم که یکسال وچند ماهی است سروکله یک ویروس چقر بدقواره ای به نام کرونا از سرزمین چشم بادامی ها در کشور ما پیدا شده است !یکسالی است که مثل برگ خزان از انسانهای این سرزمین، از خوبان می میراند و می برد ،کک هیچ کس هم نمی گزد ! مردم بی دفاع ما که اسیر نزاع های بی حاصل با جهان شده اند، باید فقط مرگ عزیزانشان را نظاره گر باشند ودم نزنند!

مردم ما راهی غیر از این هم پیش روی خود نمی بییند !غیر از گزینه مردن ،راه دیگری برای انتخاب ندارند !اگر برای انسان بودن انسان ارزش قایل شوند که می شود با درایت ،دور اندیشی و خارج شدن از توهم مدیریت جهانی ،با کنار گذاشتن غرور ،مسیر را برای ارتباط سالم وواصولی با جهان فراهم کرد . مثل همین کشورهای ذره بینی اطرافمان عمل کرد ،از بهترین واکسنها وداروها برای نجات این انسان های بی دفاع بهره برد واز این طریق گزینه دیگری هم برای انتخاب پیش روی آنها گذاشت ،گزینه ای به نام زنده ماندن وزندگی کردن!

مگر همین چشم بادامی های سگ و خفاش خور منشاء صدور این ویروس به جهان نبودند؟ ، دیروز با خیال راحت بازی لیگ فوتبالشان را با حضور تماشاگر برگزار کردند، چرا ؟! چون در چین چند میلیاردنفری ،کل مبتلایان به کرونا در 24ساعت به 6نفر رسیده است.چون مدیریت کردند وبرای جان انسانهایشان ارزش قایل بودند ،کرونا را به ابزاری برای برتری جویی سیاسی وخفه کردن مردمانش تبدیل نکردند! 

اما اینجا ایران ! ماهمچنان  مشغول بازی با پیک ها هستیم !سرگرم ساخت قبرهای دو نبش وچهار نبش و چند طبقه برای متوفیان کرونا !مسئولین ما مترصد نشسته اند تا با قلاب کرونا پای هم را بگیرند واز بالا به پایین بکشند !اینجا فقط چرتکه می اندازند که بله ! امروز ده نفر کمتر مُرد!!خداراشکر به خاطر این مدیریت بی نظیر و دنبال صدور آن به جهان باشیم !اگر هم مرده ها بیشتر شد ، تازه طلب کار هم بشوند و  یقه مردم را بگیرند و با گریه وزاری بگویند " مردم چرا رعایت نمی  کنید ،ما خسته ایم ،ما گناه داریم "اینجا گناه وگناهکار در اولویت است تا مرگ وزندگی !

بیایید به خاطر خدا هم که شده ،یکبار سر درگریبان خود کنید ،فکر کنید ببینید آیا این مردم مستحق این همه رنجش وعذاب هستند ؟! مگر این ملت چه گناهی کردند که باید جور و عذاب سیاست های نسنجیده در جنگ وصلح وتحریم را به جان بخرند ؟! بمیرند وجیک هم نزنند ؟!

این چه مدیریت واپسگرانه ایست که به خاطر یک مشابهت سازی بی شباهت تاریخی ،یک ملت متمدن را اسیر سیاست قدرت طلبی خود نمود ؟!باور کنید این همه عذاب ؛که نمونه اش همین کرونا وخشکسالی اخیر وسیل وزلزله های متوالی و...همش از یک چیز نشات می گیرد ؛نارضایتی انسان هایی که خداوند آنان را خلیفه خود بر روی زمین قرار داد،خلیفه هایی که هیچ اختیاری از خود ندارند ،حتی اختیار زنده ماندن!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار