معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان:
خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در نخستین جلسه شورای مهارت این استان در سالجاری با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در دستیابی به اشتغال مولد و پایدار گفت: مهارت آموزی به عنوانی ظرفیتی مغفول در دستیابی به اشتغال مولد و پایدار است که لازم است این ظرفیت بیش از پیش مورد توجه دستگاه‌های اجرایی متولی امر قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۵۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 22 April 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان؛ خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان صبح امروز در جلسه شورای مهارت استان کردستان که در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه رفع مشکل بیکاری از مهم‌ترین نیاز‌ها است و متاسفانه آن گونه که باید و شاید در حوزه اشتغال‌زایی عمل نکرده‌ایم، اظهار کرد: نیروی کاری تحصیلکرده و توانمند به عنوان یک فرصت و سرمایه بسیار خوب باید با برنامه‌ریزی مناسب مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود این ظرفیت نتوانسته‌ایم آنچنان در حوزه اشتغال‌زایی برای این سرمایه ارزشمند اقدامات لازم را در استان انجام دهیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان تصریح کرد: البته مشکل بیکاری تنها مختص به استان کردستان نیست و در تمام کشور با مشکل بیکاری مواجه هستیم لذا تمام تلاش ما باید این باشد که یک اشتغال مولد و پایدار ایجاد کنیم که در این را گذر از بحث مهارت و توسعه آموزش‌های مهارتی بهترین راه برای دستیابی به این مهم است.
جعفری گفت: اینکه در کردستان آمار زیادی از بیکاران مربوط به قشر تحصیلکرده است یعنی اینکه از این فرصت به خوبی نتوانسته‌ایم استفاده کنیم.
وی افزود: ۳۰ هزار تحصیلکرده ثروت و سرمایه‌ای است که باید با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه آموزش‌های مهارتی زمینه اشتغالزایی برای آن‌ها را فراهم سازیم.
وی اظهار داشت: بخشی از این مشکلات به مسئولان و برنامه‌ریزان دولتی و بخشی نیز به متولیان بخش خصوصی برمی‌گردد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: افراد زیادی با داشتن کارت اشتغال و اقامت در اقلیم کردستان عراق کار می‌کنند، اما ما آمار دقیقی از این افراد نداریم، در محدودیت‌های تردد شرایط کرونا برای ۱۰۰‌ها نفر که در اقلیم فعالیت داشتند مجوز خروج دادیم این درحالی است که آمار این افراد در بیکاران استان همچنان وجود دارد.
جعفری احیای ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه اشتغال را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از ظرفیت‌های مختلف مانند حوزه صنایع دستی و ... در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری برای افراد تحصیلکرده نیز استفاده کرد.
وی اذعان کرد: ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی داریم در حالی آمار ۹۰ هزار بافنده از سوی صنعت، معدن و تجارت و آمار ۱۳ هزار نفری بیمه شدگان در این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود، اما این افراد همچنان در آمار افراد بیکار استان خودنمایی می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان تصریح کرد: ایجاد اشتغال مولد و پایدار نیاز به یک کار جمعی و همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها دارد.
جعفری افزود: در مورد مشکل کولبری و مسائل پیرامون آن صحبت می‌شود، اما اگر امروز ایجاد خانه‌های خلاق و توسعه صنایع دستی مورد تاکید قرار می‌گیرد به خاطر رفع بسیاری از این مشکلات است.
در پایان چعفری اظهار داشت: متاسفانه در حوزه اشتغال جزیره‌ای عمل می‌شود که مهمترین نیاز در این حوزه هم‌افزایی بین تمام دستگاه‌ها و متولیان این حوزه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار