ایمان بیوس در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کار فرمایان کارگاه‌های قدیمی از پرداخت کل حق بیمه سهم کار فرما برای حداکثر پنج نفر از کارگران خود معاف هستند.
کد خبر: ۹۵۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 22 April 2021

ایمان بیوس در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس قانون معافیت‌های بیمه ای، کارفرمایان مشمول این قانون از پرداخت کل حق بیمه سهم کار فرما برای حداکثر پنج نفر از کارگران خود معاف هستند و پرداخت این رقم بر عهده دولت می‌باشد.

وی افزود: صنوفی که دولت سهم کارفرمایی آن‌ها را پرداخت می‌کند به حدود ۲۰ صنف می‌رسد و شامل کارگاه‌های تولیدی هستند که این اقدام تا سال گذشته انجام می‌پذیرفت، اما بر اساس دستور العمل جدیدی که مهر ماه ابلاغ شد کارگاه‌های قدیمی مشمول معافیت بیمه‌ای هستند و کارگاه‌های جدید به صورت موقت امکان استفاده از این معافیت را ندارند که احتمال تغییر این قانون وجود دارد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان تصریح کرد: تعداد کارگاه‌های جدیدی که ظرف شش ماه گذشته در کرمانشاه راه اندازی شده اند بسیار محدود است و غالب کارگاه‌های تولیدی همان کارگاه‌های قدیمی هستند و اگر معافیت بیمه‌ای آن‌ها برداشته می‌شد مشکلات عدیده‌ای برای آن‌ها به وجود می‌آمد.

این مسئول خاطر نشان کرد: کارگاه‌های جدید و تازه احداث شده که نیرو‌های جدید را به کار می‌گیرند نیز از حمایت دولت بی نصیب نیستند و از طریق مشوق‌های بیمه‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند که در این راستا تبلیغات گسترده‌ای از طریق استانداری، فرمانداری ها، اداره کار و سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت، اما استقبال بسیار کمی از این طرح شد.

وی بیان کرد: تعداد افرادی که در سطح استان از طرح مشوق‌های بیمه‌ای استفاده کردند به ۱۰۰۰ نفر هم نرسید و به جرأت می‌توان گفت از این تعداد ۸۰۰ نفر جز افرادی بودند که از گذشته در کارگاه‌ها مشغول به کار بودند و به علت نداشتن بیمه، از این قانون استفاده و خود را بیمه کردند، از طرفی کارفرما در کارگاه تازه احداث شده خود به علت مشکلات اقتصادی قادر به بکار گیری تعداد زیادی کارگر نمی‌باشد و عملا در کارگاه‌ها افت نیروی انسانی اتفاق می‌افتد.

بیوس در پایان تاکید کرد: بیماری کرونا نیز به میزان چشمگیری سبب تعطیلی بسیاری از مشاغل و کارگاه‌ها و کاهش رغبت افراد به راه اندازی کارگاه‌های جدید شده و حتی نیروی کار در صنوف قدیمی نیز تقلیل یافته که همین موارد سبب کاهش استقبال از طرح مشوق‌های بیمه‌ای شد، در واقع زمانی که رونق اقتصادی وجود داشته باشد از تمام طرح‌ها استقبال می‌شود و با موفقیت رو به رو خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار