رئیس هیأت انجمن های ورزشهای رزمی استان فارس گفت: رشته رنجر کماندو از هیچ مرجع قانونی مجوز فعالیت نداشته و همه فعالیتهای آن غیرقانونی است.
کد خبر: ۹۵۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 20 April 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدرضا اوجی اظهار داشت: امروز شاهد اعلام رشته هایی هستیم که هیچ گونه جایگاه یا مجوزی از مراجع ذیصلاح نداشته و اقدام به جذب مخاطب می نمایند.

وی ادامه داد: این افراد با رنگ و لعاب در پوشش و انتشار کلیپ هایی در سطح فضای مجازی اقدام به جذب جوانان می نمایند و از این طریق اقدام به دریافت مبالغ کلان از مخاطبین خود با عنوان آموزش، برگزاری مسابقات ، اعزام به مسابقات بین المللی ،عضویت تیم ملی و...... می نمایند.

اوجی ضمن بیان این مطلب که مجوز فعالیت رشته های رزمی، توسط شورای ساماندهی وزارت ورزش و جوانان صادر می گردد و فدراسیون های مرتبط به عنوان مرجع فنی متولی نظارت فعالیت سبکها می باشند، گفت: تمام رشته های رزمی دارای مجوز در سامانه اطلاع رسانی فدراسیون با ذکر نام مسئول و شماره تماس در اختیار عموم قرار دارد و هیأتهای استانی نیز به عنوان نماینده فدراسیونها رشته های دارای مجوز را در سطح استانها پوشش می دهند که خانواده ها به منظور اطلاع از مجوز فعالیت سبک یا رشته رزمی ضمن درخواست مدارک از مربی جهت استعلام می توانند به هیأت مراجعه یا تماس حاصل نمایند.

رئیس هیأت انجمنهای ورزش های رزمی استان فارس افزود: با توجه به شرایط مهیا شده توسط فدراسیون مبنی بر صدور کارت عضویت دارای QR کد به راحتی خانواده ها با یک دستگاه تلفن همراه هوشمند با اسکن بارکد مربوط کلیه مدارک و مجوزهای صادره از سوی فدراسیون را می توانند استعلام نمایند.

وی اظهار داشت: خانواده ها با توجه به فعالیت غیرقانونی برخی افراد در حوزه ورزش به خصوص ورزشهای رزمی به راحتی فرزندان خود را در اختیار اینگونه افراد قرار ندهند تا وقت، هزینه و سلامتی جسمی و روانی فرزندان خود را به خطر نیندازند و از مربیان دارای صلاحیت و رشته های ورزشی دارای مجوز برای تربیت ورزندان خود در حوزه سلامت استفاده نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار