مسئولان تصمیم گیر ! انباشت وعده ها ، عدم تحقق رفاه اجتماعی ، بیکاری ، فقر ، طلاق ، وحال هم کرونا آستانه تحمل مردم را پائین  و کاسه صبر آنها را لبریز کرده است وهر بار مرگ خود را از خدای خود طلب می کنند. لطفا اگر واکسن وجود دارد طبق سند ملی واکسیناسیون همه را واکسینه کنید . واگر پای سلطان واکسن کرونا در میان است حرفی برای گفتن نیست !
کد خبر: ۹۵۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹ 19 April 2021

تابناک ایلام  مجتبی کاور ::روز گذشته در حالی ماجرا ی پولی شدن واکسن کرونا از سوی مسئولان کشور منتشر شد که اکثر کشور ها  طرح واکسیناسیون کرونا را به صورت رایگان در دستور کار خو د دارند. هرچند مسئولان مرتبط از سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  گرفته تا جمعیت هلال احمر اطلاعیه رایگان نبودن واکسن کرونا را منتشر کردند ولی این پایان اظهار نظر و اطلاعیه ها نبود ،چرا که مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو خبر سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا را تایید کرد و از قیمت احتمالی واکسن کرونای وارداتی به دست بخش خصوصی با ارز نیمایی رونمایی  کرد .

وی همچنین  از ساز و کار جدیدی برای فروش واکسن کرونا در داروخانه ها آن هم بدون نوبت خبر داد موضوعی که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت .

با گذشت بیش از یک سال از ویروس کرونا وجان باختن بسیاری از مردم در جهان به خاطر نبود واکسن مورد نیاز برای مقابله با این ویروس بدون شک کاری از دست هیچ کسی بر نمی آمد ؛ ولی تلاش داشمندان و محققان وکشف واکسن کرونا امید به زندگی وزنده ماندن را در دل همه انسانها دوچندان کرد ودولت ها نیز برای سلامت جامعه خود با تامین وتهیه واکسن مورد نیاز خود علی زغم محدودیت ها انبوه این واکسن در جهان تلاش کردند تا مردم خود را در برابر این ویروس مرگ بارواکسینه کنند

 در کشور ما  تحریم های ظالمانه  سبب شده تا برای تامین واکسن با مشکلاتی مواجهه شویم ،موضوعی که باعث  شد مسئولان ما واکسن تولید داخل را به رخ جهان بخصوص کشور های دشمن بکشند که در اوج تحریم ایران توان ساخت واکسن را دارد .

اما افزیش مرگ میرناشی از کرونا و فشار افکار عمومی سبب شد تا  مسئولان ما از کشور های چین ، هند و روسیه چندین هزار دوز واکسن  کرونا را تا تحقق واکسن داخلی وارد کنن.د ولی با آغاز موج  چهارم کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در کشور ،بخصوص چند رقمی شدن فوتی ها وبستری ها، مسئولان به جای تامین واکسن مورد نیاز بیماران با متهم کردن همدیگر ،سعی در قانع کردن افکار عمومی هستند !

حال از آنجایی که مسئولان به یقین رسیده اند که واکسن کرونا تولید داخل ممکن است زمان بر شود ،  با مطرح کردن پولی شدن  واکسن کرونا، به دنبال هدایت و همراهی افکار عمومی برای کیسه دورزی خود هستنددرست همانند بورس  !

آقایان مسئول ! اصل ۲۹ قانون اساسی، مهم‌ترین اصل حمایتی سلامت در جامعه است که حق برخورداری از خدمات بهداشت و سلامت همگانی ، درمانی و مراقبتهای پزشکی را برای همه قائل شده است اینکه عنوان می کنید هر کسی که بخواهند خارج از نوبت واکسن بزنند، می تواند با پرداخت 200تا 300هزاتومان خود را واکسینه شوند ، این سوال مطرح است چطور برای فروش ،واکسن کرونا موجود  است ولی برای واکسینه کردن عمومی که در قانون اساسی به سلامت مردم جامعه اشاره شده است توجه چندانی ندارید؟ آیا این طرح فروش واکسن با اصل 29 قانون اساسی مغایرت ندارد  !

آقایان مسئول ! ماه ها که نه؛  سالهاست مردم زیر فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها وتصمیمات شما آنچنان زمین گیر شده اند که دیگر رمقی برای آنهاباقی  نمانده است  زندگی کنند !آیا واکسینه شدن افراد پولدار در مقابل کرونا تبعیض و نابرابری  اجتماعی نیست ! اگر نیست شما اسمش را چی می گذارید !؟

 مسئولان تصمیم گیر ! در یک سال اخیر که کرونا مرزهای جغرافیایی جهان را در نوریده، مسئولان نیز برای کاهش مبتلایان خود محدودیت های قانونی اعمال  و خدمات رفاهی ارائه کردند تا مردم با مشکل تامین  مایختاج زندگی خود مواجهه نشون. ولی آیا در کشور ما که محدودیت ها هرروز پررنگ تر می شود شما چه خدمات رفاهی به شهروندان خود داده اید ؟ نه تها خدمات ارائه  نشده، بلکه جیب ملت را در بورس خالی  و حال هم به دنبال کسب در آمد از فروش واکسن کرونا هستید !

 آقایان مسئول ! به راستی تا کی باید ملت قهرمان در مقابل همه مشکلات ایستادگی کنند ؟ آیا وقت آن نرسیده که رفاه نسبی داشته باشند ! چرا باید در کشوری که روی گنج است مردمش رنج بکشند و روزانه 13 تا 14 نفر بر اثر خودکشی فوت می کنند و بر اساس داده های آماری، در سال 98 بیش از 5هزار نفر خودکشی کردند ! این میزان خودکشی ناشی از چه چیزی است ؟

 آقایان مسئول ! وعده وعید دادن شما سالهاست که سفر های مردم را نه تها پر نکرده، بلکه کوچک هم کرده است  و بسیاری از مردم بخصوص سرپرست خانواده ها در این شرایط کرونایی وبیکاری زانوی غم در بغل گرفته اند که چه کنند ؟ چگونه مایحتاج روزمره زندگی خود را در این شرایط سخت ودشوار اقتصادی تامین کنند تا شرمنده و سرافکنده جلوی خانواده خود نشود ؟!

مسئولان تصمیم گیر ! انباشت وعده ها ، عدم تحقق رفاه اجتماعی ، بیکاری ، فقر ، طلاق ، وحال هم کرونا آستانه تحمل مردم را پائین  و کاسه صبر آنها را لبریز کرده است وهر بار مرگ خود را از خدای خود طلب می کنند. لطفا اگر واکسن وجود دارد طبق سند ملی واکسیناسیون همه را واکسینه کنید . واگر پای سلطان واکسن کرونا در میان است حرفی برای گفتن نیست !

 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
با سلام و سپاس از شهامت و جسارت شما ، آن چیزی که در این مملکت زیاد است و ارزان ، جان انسان است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار