مدیرکل زندان های ایلام؛
مدیرکل زندان های استان ایلام گفت : متاسفانه با گذشت چندین سال از احداث بازداشتگاه دهلران وعدم تخصیص اعتبار این پروژه رها شده وبرای تکمیل بازداشتگاه دهلران 12میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۹۵۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ 19 April 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید احسانی در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت : این بازداشتگاه در زمینی به مساحت 20هزار متر مربع با یکهزارو 975متر زیر بنا با گذشت بیش از یک دهه تنها 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد : برای تعین تکلیف این بازداشتگاه دیداری با مدیر کل راه شهر سازی و فرماندار دهلران برای تعیین تکلیف صورت گرفت که قرار شد با تخصیص اعتبارات لازم و پرداخت بدهی یک میلیارد تومانی پیمانکار در روند کار تسریع ایجاد شود .

احسانی عنوان کرد : به‌منظور رعایت حقوق شهروندی و رفاه حال خانواده‌های جهت ملاقات حضوری و همچنین فاصله 230کیلیومتری شهرستان دهلران از مرکز استان مطالبه جدی تسریع درروند ساخت‌وساز بازداشتگاه این شهرستان هستیم.

وی ادامه داد : بدون شک همکاری مسئولین و تعامل آنها وتخصیص اعتبارات لازم و توجه ویژه به این بخش می‌تواند روند ساخت‌وساز بازداشتگاه مذکور را تسریع بخشد و راه گشای بسیاری از مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان باشد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در اختیار راه شهرسازی استان است گفت : متاسفانه در چند سال گذشته اعتبار به این پروژه تخصیص داده نشده است قطعا ما هم از طریق اعتبارات قوه قضاییه وعنایت رئیس قوه وریاست محترم سازمان زندان‌ها جهت تخصیص اعتبار مورد نیاز رایزنی خواهیم کرد تا این پروژه به خاطر رفاه حال زندانیان بخصوص خانواده های آنها تکمیل شود.

احسانی ادامه داد : در بحث زندان مرکزی استان هم 18سال متاسفانه اجرای آن زمان برد ودر سالهای آخر متوقف شده بود ولی با عنایت رئیس قوه قضاییه و اختصاص اعتبار از حوزه ریاست و پیگری های که رئیس سازمان زندان ها انجام دادند موفق شدیم این پروه را تکمیل وبه بهره برداری برسانیم.

وی با ا شاره به اینکه ما به دنبال زندان ویا افزایش زندان ها نیستیم بیان کرد : هدف ما این است که مردم خوب دهلران و توابع به خاطرمشکلات زندانی ها و یا سرپرست خانواده که در زندان دارند با توجه به محرومیت که در استان است دغدغه ملاقات با خانواده های خود نداشته باشند.

احسانی گفت : با توجه به بعد مسافت ومشکلات موجود که وجود دارد باید به صورت جهادی بازداشتگاه دهلران تکمیل شود تا مشکلات خانواده ها وومدد جویان ما به حداقل برسد .

مدیر کل زندانهای ایلام تصریح کرد : دو زندان در استان وجود دارد که یکی در مرکز استان و یکی هم در شهرستان دره شهرو ومجتمع کار درمانی و حرفه آموزی هم درچوار برقرار است.

وی گفت : یکی از موراد که در اولین جلسه شورای عالی قضایی در سال جدید مورد تاکید مسئولین محترم قوه قضاییه بود ، توجه به خانواده زندانیان و کرامت آنها بود که این مو ضوع در دستور کار ما قرار دارد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار