مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان، گفت: گزارش میدانی همکاران از سطح بازار بیانگر این است بالغ از ۹۰ درصد مشاغل در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۵۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 15 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، امیر کرمی در خصوص تعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهارم در موج چهارم کرونا در استان، اظهار داشت: در این روزها وضعیت کل کشور و استان کرمانشاه اصلا خوب نیست اوضاع نگران کننده است.

وی ادامه داد: نسبت به یکی دو هفته گذشته تعداد بستری‌ها و تعداد فوتی‌ها بیش از ۱۰ برابر شده است اگر این روند ادامه داشته باشد متاسفانه در هفته‌های آینده بیمارستان‌های استان با بحران جدی‌تر مواجه خواهد شد.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ساده‌انگاری و سهل‌انگاری مردم را علت این قضیه دانست و گفت: در بحث عدم رعایت پروتکل‌ها با دو دسته مشکل مواجه هستیم یکی اینکه اکثر جامعه و مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را آنچنان که باید رعایت کنند، نمی‌کنند و به صورت غیرضروری در اجتماعات بدون رعایت پروتکل‌ها ظاهر می‌شوند.

وی مشکل دوم را در فعالیت مشاغلی بیان کرد که براساس مصوبات ستاد ملی کرونا باید تعطیل باشند، ولی نیستند.

کرمی تصریح کرد: یک سری از مشاغل به علت ماهیت کاری که دارند باعث ایجاد تجمع می‌شوند که ریسک انتقال بیماری را بالا می‌برد که براساس این مصوبات قرار شده ۱۰ روز پایان فروردین‌ماه یعنی تا ۳۱ فروردین ماه خیلی از مشاغل غیرضروری که شامل گروه‌های ۲، سه و چهار می‌شوند، تعطیل شوند که متاسفانه علی‌رغم اینکه چهار و پنج روز از این برنامه می‌گذرد گزارش میدانی همکاران از سطح بازار بیانگر این است بالغ از ۹۰ درصد مشاغل در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: می‌دانیم این افراد هم از نظر بحث معیشتی و درآمدی مشکل دارند، ولی مسئله بین زندگی و مرگ است خیلی از مشکلات به صورت موقتا تحمل می‌شود، ولی تحمل بیماری و مرگ بسیار سخت است.

کرمی خطر موج چهارم را بسیار جدی عنوان کرد و افزود: این پیک خطرناک‌تر از پیک‌های قبلی است متاسفانه برآورد می‌شود تا هفته اول خردادماه این وضعیت بحرانی روز به روز با آن مواجه می‌شویم و این وضعیت را نگران‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متخصصان اپیدمیولوژی پیش‌بینی می‌کنند اگر همین روند اتفاق بیافتد در سطح کل کشور تا روزی ۶۰۰ مرگ هم خواهیم داشت، در استان کرمانشاه دیروز هشت نفر را از دست دادیم در حالی که، دو سه هفته گذشته عدد صفر و یک بود.

کرمی از مردم خواست، بیشتر رعایت کنند پروتکل‌ها به‌خصوص استفاده از ماسک را جدی بگیرند، در مجالس عزا و شادی شرکت نکنند بیش از ۹۰ درصد مشکلات در بحث کرونا شرکت در مجالس غیرضروری است که نباید حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه اخذ شده از دادستان با مسئولان و برگزارکنندگان مجالس عزا و عروسی در حکم تهدید علیه بهداشت عمومی پرونده تشکیل و به مراجعه قضایی معرفی می‌شوند چون این افراد خواسته یا ناخواسته اقوام خود را به مرگ دعوت می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار