مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: ۶ میلیون و ۱۹۰هزار تن کالا سال گذشته از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۹۵۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ 12 April 2021

رسول کوهستانی پزوه افزود: این کالاها به ارزش ۲ میلیارد و ۷۲ میلیون دلار از گمرکات استان اصفهان به مقصد ۹۴ کشور جهان از جمله عراق، چین، امارات متحده عربی، افغانستان و اندونزی صادر شده‌ است.

وی ادامه داد: صادرات کالا از گمرکات استان اصفهان  نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بدلیل شیوع کرونا ۱۶ درصد کاهش یافته‌ اما نسبت به سال ۹۷، ۲۳ درصد رشد را داشته است.

مدیرکل گمرکات اصفهان خاطرنشان کرد: آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی، فرش و محصولات شیمی آلی از جمله کالاهای صادر شده از گمرکات این استان به خارج از کشور بوده‌است.

وی اضافه کرد: سربازان خط مقدم تولید و صادرات استان اصفهان سال گذشته در راستای مبارزه با تحریم‌های ظالمانه  به طور متوسط روزانه ۱۷ هزار تن انواع محصولات را به مقاصد مختلف دنیا صادر کردند.

کوهستانی پزوه گفت:آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش یک میلیارد و ۶۷ میلیون دلار و  با سهم ۵۱ درصدی، محصولات پتروشیمی  به ارزش ۳۲۵ میلیون دلار با سهم  ۱۶ درصدی، فرش به ارزش ۸۴ میلیون دلار با سهم چهار درصدی و محصولات شیمیایی آلی  به ارزش ۶۱ میلیون دلار  با سهم  سه درصدی  از جمله کالاهای صادر شده از گمرکات این استان به خارج از کشور بوده ‌است.

وی خاطرنشان کرد : صادرات  استان اصفهان به کشور عراق ۵۴۳ میلیون دلار، چین ۳۰۰ میلیون دلار، امارات ۲۷۶ میلیون دلار، افغانستان  ۲۳۱ میلیون دلار، واندونزی  ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.


مدیرکل گمرکات اصفهان بیان کرد: صادرات سال گذشته از این استان به عراق ۵۲ درصد، امارات ۲۸ درصد، اندونزی ۱۱ درصد رشد داشته و صادرات به چین ۵۲ درصد و افغانستان ۱۸ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی صادرات سال گذشته با اجرای کامل پروتکل بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا به کشورهای خارجی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار