دبیر نهاد آبادانی بنیاد علوی شهرستان هلیلان:
دبیر نهاد آبادانی بنیاد علوی شهرستان هلیلان گفت: سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان در مناطق محروم شهرستان‌های استان هزینه شده و این بنیاد برای پروژه تنگ‌تیر منطقه زردلان طبق برنامه ۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.
کد خبر: ۹۵۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 12 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد همتی از اقدامات مثبت این نهاد در مناطق محروم گفت: سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان در مناطق محروم شهرستان‌های استان هزینه شده است و این رقم در سال جاری نیز بیشتر می‌شود.

وی بیان داشت: بنیاد علوی در راستای محرومیت زدایی ۱۴ میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساخت هنرستان هشت کلاسه شهر کهره هلیلان با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص داده است.

دبیر نهاد آبادانی بنیاد علوی هلیلان به حذف مدارس کانکسی در شهرستان هلیلان اشاره کرد و اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد علوی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام بنابر حذف مدارس کانکسی تا پایان سال ۹۹ امضا شده که ان‌شاالله هر چه زودتر با پیگیری‌های مداوم مرتفع خواهد شد.

همتی اضافه کرد: بنیاد علوی همچنین ۵ میلیارد ریال برای تکمیل گازرسانی به مدارس هلیلان تخصیص داده است.

وی از تدوین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بنیاد علوی و ایجاد سرای پیشرفت کودک در هلیلان خبر داد و افزود: هدف از تاسیس این مرکز آموزش توسعه مبانی اعتقادی و کارآفرینی در سطح کودکان و نوجوانان سراسر شهرستان است.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی هلیلان بیان کرد: ساخت مسکن ارزان قیمت برای زوج‌های جوان فاقد مسکن، پرداخت کمک هزینه جهیزیه به ۹۱ زوج جوان و تاسیس مراکز مشاوره ازدواج جوانان از دیگر برنامه‌های فرهنگی بنیاد علوی در هلیلان است.

همتی در مورد پروژه ساخت مسجد و مدرسه روستای ورمله نیز تصریح کرد: بنیاد علوی این ۲ پروژه را توسط گروه‌های جهادی تکمیل می‌کند. 

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان با بیان اینکه بنیاد علوی در آبرسانی به روستای‌های داجیوند مشارکت می‌کند، گفت: این نهاد ۵۰ درصد هزینه‌های این پروژه را برعهده می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد علوی برای پروژه تنگ‌تیر منطقه زردلان طبق برنامه ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده که این پروژه مهم ارتباطی در هلیلان نیز در حال انجام است.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان( بنیاد علوی ) در ادامه به پروژه‌های ورزشی بنیاد در هلیلان اشاره و تاکید کرد: برای تکمیل زمین چمن ورزشی شهر کهره ۶ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

همتی مطرح کرد: احداث سه زمین چمن مصنوعی در سطح روستاهای هلیلان و حمایت از ورزشکاران سطح شهرستان از دیگر اقدامات بنیاد در حوزه ورزش هلیلان است. 

وی تاکید کرد: بنیاد علوی هلیلان همچنین در خصوص ایجاد اشتغال جوانان برای افراد جویای کار تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح‌های دامپروری، زنبورداری، زراعت و گیاهان دارویی پرداخت خواهد کرد.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت هلیلان تخصیص ۱۵ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های شهر توحید خبر داد و در پایان گفت: این مبلغ برای زیرساخت‌های عمرانی و مبلمان شهری از سوی بنیاد علوی به مرکز شهرستان اختصاص یافته است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار