حساب رقابت درون زمین بین ما و تیم‌های عربستانی همیشه از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس جداست؛ دو رقیب بزرگ و دو تیم مدعی سروری غرب آسیا. این بُرد در حالی رقم خورد که برای اولین بار بعد از سه سال یک تیم ایرانی در خاک عربستان به میدان می‌رفت؛ آغازی باشکوه برای جواد نکونام در اولین بازی آسیایی به عنوان سرمربی که هرگز شبیه مربی نتیجه گرا نبود...
کد خبر: ۹۵۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 11 April 2021

«از این بهتر نمی‌شد.» هیچ جمله‌ای برای توصیف پیروزی درخشان فولاد خوزستان مقابل العین عربستان کامل‌تر از این وجود ندارد. اهوازی‌ها در ریاض توانستند در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با چهار گل صالح حردانی (۴۱)، لوسیانو پریرا (۴۷ و ۸۸) و آیاندا پاتوسی (۵۵) دست به کار بزرگی بزنند. یکی از بی‌نقص‌ترین نمایش‌های فوتبال ایران در خاک عربستان.

  رقابت درون زمین بین ما و تیم‌های عربستانی همیشه حسابش از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس جداست. دو رقیب بزرگ و دو تیمی که مدعی سروری غرب آسیا هستند. این بُرد در حالی رقم خورد که برای اولین بار بعد از سه سال بود که یک تیم ایرانی در خاک عربستان به میدان می‌رفت.

  پیروزی با 4 گل در شرایطی رقم خورد که فولاد فصل گذشته در 30 بازی تنها 28 گل زد و امسال هم در 20 بازی تنها 17 گل زده دارد یعنی حتی از ذوب‌آهن که در رتبه چهاردهم لیگ خودمان ایستاده هم کمتر گل زده‌اند اما بازی منسجم، دفاع متمرکز، هوشمندی در انتقال توپ و استفاده از فرصت‌های به دست آمده باعث شد تا نمایش آن‌ها با عملکرد دو سال اخیرشان متمایز باشد. جواد نکونام اولین بازی آسیایی‌اش به عنوان سرمربی را باشکوه آغاز کرد و هرگز شبیه مربی نتیجه‌گرایی که با پیروزهای 1-0 خودش را در لیگ ایران بالا می‌کشد نبود.

فولاد خوزستان

  در این میان نمی‌توان نقش موثر بازیکنان خارجی این تیم یعنی پاتوسی و پریرا را انکار کرد. در حالیکه امسال تیم‌های ایرانی از جذب بازیکن و سرمربی خارجی منع شدند، سعید آذری دو مهره کلیدی خود را حفظ کرد. پاتوسی که متهم به سهل‌انگاری در حفظ وزن خود می‌شد با یک گل و یک پاس گل نمایشی درخشان داشت و لوسیانو پریرا نشان داد چرا بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ ماست. او به معنی واقعی یک تمام‌کننده است. روی زمین و هوا همیشه می‌شود به شیمبا اعتماد کرد.

  فولاد که زمانی بانک مطمئن فوتبال ایران بود و نسلی از بهترین‌ها را به تیم‌ملی معرفی کرد با صالح حردانی، زبیر نیک‌نفس و چند بازیکن جوان دیگر آقایی کرد. این یک پیروزی معمولی مقابل تیمی متوسط نبود. آن‌ها با بهره‌گیری از بازیکنان خارجی مانند کایو کانیدو و تسوکاسا شیوتانی خود را برای صعود آماده کرده بودند و امیدوار بودند با استفاده از شرایط میزبانی بتوانند نماینده ایران را حذف کنند اما کیفیت عالی زمین بیش از العین، به کمک فولاد آمد تا شاگردان جواد نکونام با این پیروزی به مرحله گروهی بروند و با تیم‌های السد قطر، النصر عربستان، الوحده اردن مبارزه کنند.

  یک پیروزی برای رجزخوانی در یک تورنمنت کافی نیست و فولاد بازی‌های دشواری در پیش دارد اما در روزهایی که خبر خوب کم داریم، فولادی‌ها کام‌مان را شیرین کردند و مهدی طارمی، علی‌علیپور، رامین رضاییان و مهرداد محمدی برای تیم‌هایشان گل زدند. تا باد چنین بادا./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار