برج هنر اسلامی در ایلام در ۴ شهریور ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی شد و هنرمندان همچنان چشم به راه تکمیل و افتتاح این مجموعه‌ی فرهنگی هستند.
کد خبر: ۹۵۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ 10 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدعلی قاسمی عنوان کرد: ساخت برج هنر به عنوان یکی از سازه‌های منحصر بفرد در سطح کشور، مدتی است که متوقف شده و این توقف و تعلل در ساخت، هنرمندان این استان را می‌آزارد.

وی اظهار کرد: برج بنایی فرهنگی هنری است که کمبود فضاهای فرهنگی هنری ایلام را از جمله سینما، سالن نمایش، استودیوی ضبط موسیقی، بازار کالاهای فرهنگی و بسیاری شاخه های هنری دیگر را پوشش خواهد داد و یکی از امیدهای هنرمندان ما به منظور برخورداری از مکانی مناسب و متناسب با حرفه و شان هنری و اجتماعی آنان است.

رئیس حوزه هنری ایلام راه برون رفت از این مشکل را عزمی همگانی در سطح مدیران استان و حمایت نهاد های ذیربط دانست و تاکید کرد: اگر به هر دلیلی ادامه ی ساخت و تکمیل این بنا دچار رکود شود متاسفانه این فرهنگ و هنر استان متضرر خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه در این شرایط که دشمن فعالیت فرهنگی هنری خود را با توانی مضاعف پیش می‌برد وجود چنین بنایی بسیار حیاتی تر به نظر می رسد،یادآور شد: ساخت این بنا می تواند مرکز امید آفرینی و تولید محتوا و فراورده های هنری فاخر و سالم برای مردم باشد.

وی از استاندار ایلام درخواست کرد در تداوم تلاش‌های استانداران گذشته دولت تدبیر و امید در استان نگاه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشد.

مهندس عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز چندی پیش ابراز امیدواری کرده بود که اجماعی محکم تر از قبل در بین مدیران ایجاد شود تا پروژه برج هنر ایلام هر چه زودتر به اتمام و بهره برداری برسد.

وی آمادگی و حمایت خود را برای به کار گیری همه ی ظرفیت های اداره ی راه و شهرسازی به منظور پیشبرد این پروژه ی بی نظیر ملی اعلام کرد.

برج هنر اسلامی در ۵ طبقه و در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و زیربنای ۵۷۰۰ متر در حال ساخت است و دارای سالن اجتماعات به ظرفیت ۵۰۰ نفر و سالن نمایش خواهد بود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار