اما انتظار است مسئولان عذر و بهانه ها را کنار گذاشته و بجای موعظه خوانی و انداختن تقصیرها گردن مردم و پیچیدن نسخه های قدیمی با یک عزم جدی و اراده ای ملی به فکر چاره اساسی بوده و به مانند سایر کشورها راه درمان و واکسینه کردن را در پیش بگیرند
کد خبر: ۹۵۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹ 09 April 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی :: بالغ بر یکسال و اندی از وجود ویروس منحوس کرونا که زندگی بشر را منقلب و جان آدمی را به تسخیر خود درآورده گذشته است.

کشور ما نیز از اسفند سال ۹۸ تاکنون میزبان این مهمان ناخوانده شد که اثرات مخربش در پیک های یک و دو و سه هنوز فراموش نشده که اینک به پیک چهارم رسیده است.

طولانی شدن مدت زمان حضور این ویروس مردم را مایوس، مسئولان را غافلگیر و پیشگیری از آن که تنها راه درمانش (لااقل در کشور ماست) سخت نموده است.

اینک که عوامل متعدد دست به دست هم داد و سونامی پیک چهار شکل گرفته، انداختن تقصیرهای گردن هم و پیدا کردن مقصر در این برهه از زمان راه چاره نبوده و در برابر آن نیاز بسیج همگانی دارد. فلذا مردم که همواره پیشگام و چند قدم جلوتر از مسئولان بوده اند بایستی دست به دست هم داده و این مرحله خطیر را نیز همانند سایر عرصه‌های گذشته سپری و به خوان سلامت برسند.

و اما انتظار است مسئولان عذر و بهانه ها را کنار گذاشته و بجای موعظه خوانی و انداختن تقصیرها گردن مردم و پیچیدن نسخه های قدیمی با یک عزم جدی و اراده ای ملی به فکر چاره اساسی بوده و به مانند سایر کشورها راه درمان و واکسینه کردن را در پیش بگیرند چرا که پیشگیری عموما زمانی موثر واقع می شود که ما در آغاز شیوع یک همه گیری باشیم حال بعد از یک سال از ورود این ویروس و همه گیری آن بایستی دیگر به فکر درمان آن افتاد.

درمانی که اولین شاخصه آن فراهم بودن امکانات و زیرساخت ها می باشد.زیرساخت هایی که یا ناقص و فشل هستند یا اصلا وجود ندارند که در هر صورت باید هر چه سریعتر در راه تکمیل، تعمیر و آماده سازی آنها تعجیل اساسی به خرج و آماده هر گونه نبردی بود.

بنابراین هر گاه زیرساخت ها فراهم باشد دیگر در مراحل بحران مشکل چندانی پیش نیامده و شاهد چنین سونامی هایی نخواهیم بود./م

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار