فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: قرمز شدن وضعیت این شهرستان از نظر ابتلا به ویروس کرونا نتیجه عادی انگاری، سهل‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عموم مردم است و ما باید این واقعیت را بپذیریم که تنها برخی افراد رعایت موازین بهداشتی را جدی گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۵۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 06 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«نورالدین فرزادی‌پور»با اشاره به شرایط قرمز کرونایی سرپل‌ذهاب، خواستار همکاری و همراهی و مشارکت مردم برای رعایت موازین بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و ماندن در خانه و پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از دورهمی های خانوادگی شد و افزود: همه ما باید برای مطلوب شدن اوضاع شهرستان تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به قرمز شدن وضعیت سرپل ذهاب جلسه فوق العاده کرونا با حضور اعضا در این شهرستان تشکیل و وظایفی برای هریک از اعضا تعیین شد که شرط عبور از وضعیت کنونی اجرای مصوبه ها و وظایف محوله است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: برای رعایت و نظارت بر حسن اجرای مصوبه های ستاد کرونا در شهرستان نیز کمیته ای تعیین شده که عملکرد دستگاه ها را رصد می کند اما علاوه بر وظایف ستاد کرونا قدم اصلی را باید مردم بردارند که ما در گذشته هشدارها را به مردم دادیم ولی با وضعیت قرمز کنونی محدودیت هایی در شهرستان اعمال می شود.

فرزادی‌پور اضافه کرد: این محدودیت ها مشمول تمام گروه ها است و تنها گروه شغلی یک مجاز به فعالیت هستند که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد ولی برای عبور از این پیک باید همه مردم همراهی کنند اگرچه با تعطیلی برخی مشاغل در خدمات محدودیت هایی را داریم.

او ادامه داد: مردم باید رعایت کنند تا از این وضعیت عبور کنیم و همچنین مبادی ورودی خروجی شهر را برای تردد خودروها کنترل می کنیم و متخلفان با اعمال جرایم سنگین مواجه می شوند.

وی اظهار داشت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون یک هزار و ۲۶۸ در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۵ نفر فوت کرده اند.

به گفته او هم اکنون ۱۷ نفر در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار دارند که ابتلای ۱۱ مورد از این افراد قطعی است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

۴ شهرستان استان در وضعیت قرمز است

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه ۱۶ فروردین وضعیت شهرستان‌های پاوه و سرپل‌ذهاب را از لحاظ شیوع کرونا قرمز اعلام کرد.

محمدی افزود: از ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه هم اکنون کنگاور، اسلام آبادغرب، پاوه و سرپل ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی اظهار داشت: شهرستان های گیلانغرب، کرمانشاه و سنقر و کلیایی در وضعیت نارنجی و هرسین، صحنه، ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار