مدیرکل استاندارد ایلام:
مدیرکل استاندارد ایلام بیان داشت: اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری سنگدانه مورد استفاده بتن استان در سال جاری صارد شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 04 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی عنوان کرد: پس از بازرسی و نمونه‌برداری و آزمون فرآورده‌های تولیدی در کمیته‌های علائم برگزار شده اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده‌ سنگدانه مورد مصرف در بتن واحد تولیدی تنگه پونه شهرستان آبدانان صادر شد.

وی اظهار داشت: با تصویب شورای فنی استان ایلام کلیه پیمانکاران طرح‌های مهم و عمده و نیز پروژه‌های ملی ملزم به استفاده از مواد و مصالح ساختمانی استاندارد می‌شوند.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد و کد رهگیری ۱۰ رقمی معتبر در ساختمان‌سازی الزامی است و مالکان و ناظران به منظور اعتبارسنجی و اطمینان از اصالت علامت استاندارد حک‌شده بر روی کالاها، از طریق ارسال کد رهگیری استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اقدام و اطلاعات مربوط به آن فرآورده را اخذ کنند.

همتی خاطر نشان کرد: از آنجایی که استفاده از علامت استاندارد در زمان تعلیق بر روی کالاهای مربوطه جرم محسوب می‌شود، در زمان ابطال یا تعلیق پروانه استاندارد، نظارت کارشناسان استاندارد بر واحدهای تولیدی مذکور افزایش می ‎یابد تا از وقوع تخلفات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

۲۲۳ واحد تولیدی زیر پوشش اداره استاندارد در استان ایلام وجود دارد که ۱۲۳ واحد آن فعال و ۱۱۰ فعال راکد و غیر فعال است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار