فرماندار بدره:
فرماندار بدره گفت: ۱۲۹ نفر در ۱۰ روز نخست فروردین ماه سال جاری تاکنون در این شهرستان به کرونا مبتلا شده و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.
کد خبر: ۹۵۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ 04 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ یونس آزادی افزود: این تیم ها در سطح روستاها با مدیریت دهیاران و با همکاری و اهتمام مراکز بهداشت و پایگاه های مقاومت و همچنین شوراها در راستای مبارزه با کرونا فعالیت می کنند.

وی در خصوص فعالیت این تیم یادآور شد: جلوگیری از برگزاری مراسمات عزا و عروسی با جمعیت زیاد، ممانعت از حضور مردم در آرامستان ها، ترغیب مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی روزانه در خصوص خطرات افزایش شیوع کرونا با استفاده از ظرفیت معتمدان و ریش سفیدان از مهم ترین وظایف این تیم ها محسوب می شود.

فرماندار بدره به تشریح وضعیت کرونای شهرستان پرداخت و گفت: ۱۲۹ نفر در ۱۰ روز نخست فروردین ماه سال جاری تاکنون در این شهرستان به کرونا مبتلا شده و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

آزادی با بیان اینکه با کمک تیم شبکه بهداشت و درمان و کادر پزشکی ۱۳۲ مبتلا به کرونا در این شهرستان در حال درمان و قرنطینه هستند، افزود: مجموع بستری های کرونا در شهرستان بدره در حال حاضر سه نفر است.

ورود خودروهای مناطق قرمز و نارنجی به شهرستان بدره ممنوع است

فرماندار بدره با بیان اینکه در ورودی های شهرستان از سمت شهرستان های ایلام و دره شهر گشت ایست و بازرسی مستقر می شود، افزود: ورود خودروهای با پلاک غیربومی شهرستان های قرمز و نارنجی به شهرستان بدره ممنوع است.

وی با بیان اینکه اعمال این محدودیت‌ها برای حفظ سلامت شهروندان و قطع زنجیره کرونا است، گفت: هر شخصی که بخواهد با سهل انگاری خود قانون را زیر پا بگذارد تخلف است و طبق قانون با وی برخورد می‌شود.

آزادی اضافه کرد: کلیه مصوبات ستاد ملی کرونا برای شهرهای با وضعیت زرد در شهرستان بدره لازم الاجرا است.

فرماندار بدره ادامه داد: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری مردم وضعیت شهرستان به حالت آبی برگردد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام از مجموع ۱۲ شهرستان استان ایلام دو شهرستان آبدانان و دهلران در وضعیت قرمز و ۲ شهرستان ایلام، چرداول در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار