مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: حدود ۶۶ درصد افراد دارای اختلال اوتیسم در این استان را پسران تشکیل می دهند.
کد خبر: ۹۵۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 02 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ زهرا همتی  به مناسبت روز جهانی آگاه سازی اوتیسم اظهار داشت: تاکنون ۷۵ فرد دارای اختلال اوتیسم در استان شناسایی که از این تعداد ۵۰ نفر پسر و ۲۵ نفر نیز دختر هستند.

وی از جمله علائم کودک مبتلا به اختلال اوتیسم را ناتوانی در ارتباط با کودکان و بزرگسالان، صحبت ضعیف یا عدم صحبت، بازی با اسباب بازی نامناسب، حساسیت بیش از حد یا خیلی کم نسبت به سروصدا، بیش فعالی و یا انفعالی، عدم آگاهی از خطر، عدم تماس چشمی ، دلبستگی عجیب به اشیا نظیر توجه بیش از حد به جارو برقی یا پنکه و حساسیت خیلی زیاد یا عدم حساسیت به لمس را عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: خصوصیات اصلی اختلال طیف اوتیسم شامل نقص در ارتباط و تعامل اجتماعی، علایق محدود ، رفتارها یا فعالیت های کمتر ، مشهود بودن علائم اختلال از حدود ۱۸ ماهگی و دایمی بودن اختلال طیف اتیسم است.

همتی اضافه کرد: امکان بهبود نسبی‌ در صورت غربالگری، تشخیص و توانبخشی به موقع و زود هنگام برای افراد اوتیسم وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت یک مرکز روزانه اوتیسم در شهرستان ایلام یادآور شد: ۲۲ نفر از کودکان مبتلا به اوتیسم در این مرکز عضویت داشته که خدماتی از قبیل خدمات روانشناسی، کاردرمانی، گفتار درمانی و فعالیت های هنردرمانی شامل موسیقی درمانی، نقاشی و نمایش عروسکی را دریافت می کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار