معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بیشتر بیماران جدید بستری شده درگیری ریه داشته و درصد بالایی از آنها درون خانوادگی نظیر پدر و پسر، مادر و دختر، زن و شوهر، برادر و خواهر و سایر نسبت ها هستند.
کد خبر: ۹۵۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 02 April 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت :از افزایش نگران کننده بستری ها با شیب خطرناک صعودی در استان خبر داد و گفت: طی ماه پایانی سال گذشته کمتر از ۴۰ مورد بیمار بستری در مراکز درمانی استان وجود داشت که این رقم اکنون چهار برابر شده است.

صادقی فر اضافه کرد: این مساله بیانگر این است که تجمع های کوچک بسیار خطرناک بوده و آنچه بیشتر از استفاده از ماسک در وضعیت کنونی حایز اهمیت است، دوری از حضور در تجمع ها و دورهمی ها در منازل، طبیعت، رستوران ها، محافل عزا و ختم، جشن های عروسی و سایر آیین ها است.

وضعیت رنگ بندی شهرهای استان با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها تغییر خواهد کرد و تعداد مناطق قرمز و نارنجی افزایش می یابد.

وی افزود: با ادامه روند فعلی، تعداد شهرهای نارنجی و قرمز استان که تاکنون پنج ‌مورد بوده در روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

وی به روند افزایشی مبتلایان در استان اشاره کرد و افزود: روز گذشته بیش از یک هزار و ۱۰۰ مورد تست کرونا انجام شد که در واقع نوعی رکورد در تعداد نمونه گیری طی ۲۴ ساعت در استان است که حدود یک‌چهارم آنها معادل ۲۵۹ نفر مثبت بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: این در حالیست که بهمن و اسفند پارسال کمتر از ۱۰ درصد مجموع تست ها مثبت بود و اکنون روند مبتلایان افزایش قابل توجهی یافته که بیانگر گردش بیشتر ویروس در بین مردم استان است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار