رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان:
شفیعی رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی فعالیت‌های خانه‌های ورزش در استان با استقبال روبه‌رو شده است، و این موضوع می تواند شروع خوبی برای ترویج ورزش به عبارت دیگر باز خوانی ورزشهای بومی و محلی باشد.
کد خبر: ۹۵۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 28 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر شهریارشفیعی رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان ایلام بیان داشت: در سال ۹۹ تعداد ۶۷ خانه ورزش روستایی با تجهیزاتی شامل میز تنیس روی میز، شطرنج، دارت، کیسه بوکس، تشک و تاتامی، طناب مخصوص طناب بازی و میز فوتبال دستی درسطح روستاهای استان ایلام افتتاح گردید.

رئیس هیات ورزش روستایی وبازیهای بومی محلی گفت: در سال ۹۹ تعداد ۶۷ خانه ورزش روستایی در سطح استان افتتاح گردیده است  

شفیعی با اشاره به توسعه بازی های بومی افزود: تجهیز روستا ها به امکانات ورزشی علاوه بر ارتقاء سلامت جامعه روستایی، می تواند به ترویج و رونق بازی های بومی و محلی نیز کمک می کند. خانه های ورزش بعد از احداث به حال خود رها نمی شوند و مسئولانی دارند که وظیفه اداره آنها را بر عهده دارند.

او تصریح کرد: فلسفه ایجاد خانه‌های ورزش روستا یی و ارائه خدمات ورزشی به علاقمندان در روستاها راهبرد وزارت ورزش است که با استعدادیابی، نخبگان ورزشی، آنها را به تیم های حرفه ای معرفی می کند .

وی یادآور شد: بازی های بومی محلی هر منطقه ای باید در فعالیت های ورزشی روستا ها گنجانده شود و از طرفی نیز باید در کنار ورزش مردان به بخش بانوان نیز توجه شود، چراکه بانوان و دختران روستایی هم دچار فقر حرکتی هستند، بنابراین باید به هر دو بخش توجه یکسان شود

 او به فعالیت های ورزشهای روستایی درسال ۹۹ درایلام اشاره و اضافه کرد: برگزاری المپیاد ورزش روستایی درون شهرستانی در دو بخش بانوان و آقایان، بیمه‌شدن  شدن ورزشکاران، برگزاری بازی‌های بومی و محلی در شهرهای استان، برگزاری کلاسهای فرهنگی، اموزشی مشارکت در المپیادهای ورزشی مدارس، اعزام به مسابقات استانی،برگزاری کلاسهای آموزش کارگاهی ،برگزاری طرح سنجش قامت زنان تشکیل شواری ورزشی در سطح روستاها، همایش پاکسازی محیط زیست و همچنین ایجاد نمایشگاه ها و همایش مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در سطح روستاها از فعالیت های این هیات درسال ۹۹ بوده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار