حتی اگر بپذیریم تشکلی به نام انجمن اسلامی معلمان براساس منشور تعریف شده بر پایه رای معلمان شکل گرفته باشد باز هم وجود چنین ساختاری نباید به اهرمی برای فشار بر مدیران وسلب اختیارات قانونی آنها در گزینش تیم مدیریتی همراه تبدیل ویا مجوز و ابزاری برای رفتارهای فراقانونی ومنفعت طلبانه اعضای معدود آن مبدل شود .
کد خبر: ۹۴۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 14 March 2021

تابناک ایلام::یکی از مهمترین چالش های اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام در دوره های اخیر که تمامی حوزه های ماموریتی این دستگاه مهم واثر گذار را تحت تاثبر قرار داده  ،بحرانی به نام "سوء مدیریت " است . بحرانی که تحت تاثیر افراد منفعت طلب ،سیاسیون طلبکار ودستان فراسازمانی بر آموزش وپرورش تحمیل شده و رفته رفته قطار تربیت و آموزش را از ریل خارج نموده وبه به بیراهه کشانیده است.

اینک که  "امیر مهردادی " از مدیران خوشنام ،اخلاقمدار خانواده بزرگ فرهنگیان ،رُل مدیریت این سازمان انسان ساز را در دست گرفته ،بازگشت آرامش و حذف حاشیه های مدیریتی را در این دستگاه شاهدیم ، بی تعارف وبی مبالغه باید گفت ؛ با تحقق انتظار قاطبه فرهنگیان، به نوعی مدیریت آپ در مسیر  مورد انتظار دغدغه مندان قرار گرفته است.

مع الاسف از آنجاییکه مدیریت بدون حاشیه ،دانش محورانه ومنطبق بر منافع جامعه فرهنگیان به مذاق جمعی محدود خوش نیامده و همچنان منافع فردی خود را در سایه مدیریت پرچالش و حاشیه سازی ها جستجو می کنند ،با سنگ اندازی در این دریای به آرامش رسیده ، ایجاد موج هایی برای دیده شدن و کسب منافع فردی را دنبال می کنند !

به هرحال این حق مدیر یک مجموعه است که از بین نبروهای متخصص بدنه دستگاه تحت مدیریت، افرادی رابرای معاونت ها و ادارات تحت امر برگزیند که همراه وهمگام با مدیریت راس دستگاه ،برنامه ها وماموریت های سازمانی را به سر منزل برسانند .

اینکه عده ای با خو کردن به سبک وسیاق مدیریت های پیشین در اوهام سیر نموده و بخواهند از طریق تحمیل  نظرات خود به مدیرکل جدید، منافع فردی وگروهی را دنبال نمایند ،اصلا با مرام ومشی مدیریت جدید همخوانی نداشته و از سویی با اهداف ،برنامه ها وماموریت های سازمانی در تضاد وتباین است .یقینا بزودی جامعه دلسوز فرهنگیان در مقابل این جمع محدود صف آرایی نموده ومانع از حاشیه سازی ها در راستای یازگشت به عقب آپ استان خواهند شد .

ضمن احترام به تشکل های صنفی و اعتقاد قلبی به نقش آفرینی آنان در جوامع مترقی ، نیک می دانیم که برخی تشکل های پر ادعا که نقش پدر سالاری را برای سازمان ها بازی می کنند ،به دنبال سیاستگذاری سازمانی با منش ،مشی و سیاقی هدفمند ودرراستای منافع  عده ای محدود بوده و آموزش وپرورش استان ایلام نیز از عواقب چنین رفتارهایی در مصون نیست. این سالها سهم خواهی این گروه ازکیک مدیریت ،بعنوان چالشی مهم در مسیر این سازمان قد علم کرده  است.

حتی اگر بپذیریم تشکلی به نام انجمن اسلامی معلمان براساس منشور تعریف شده بر پایه رای معلمان شکل گرفته باشد، باز هم وجود چنین ساختاری نباید به اهرمی برای فشار بر مدیران وسلب اختیارات قانونی آنها در گزینش تیم مدیریتی همراه تبدیل ویا مجوز و ابزاری برای رفتارهای فراقانونی ومنفعت طلبانه اعضای معدود آن مبدل شود .

انجمن اسلامی معلمان استان ایلام که با کنار گذاشتن اساسنامه و پشت کردن به انتخابات آزاد ،سالهاست در گعده های دوستانه وخانوادگی ،اعضای خود را تحت عنوان یک تشکل صنفی به جامعه فرهنگیان غالب نموده است ، ابتدا به ساکن باید به مجموعه سوالاتی در خصوص کیفیت وزمان برگزاری انتخابات و نحوه انتخاب اعضای خود پاسخ داده ،سپس بعنوان یک تشکل صنفی به جای تخریب و گروکشی مدیریتی  ،نقش سازنده خود برای تحقق مطالبات فرهنگیان را در چارچوب اساسنامه به نمایش بگذارد.

بدیهی است مجموعه مدیران ادوار گذشته آموزش وپرورش استان که از طریق باج دهی وحق سکوت به این انجمن ،زمینه برخی منفعت طلبی ها برای اعضای این انجمن و دخالت دهی آنان در ارکان مدیریت آپ را فراهم آورده اند، باید در قبال شکل گیری این بدعت پاسخگو باشند .صدالبته ضرورت دارد مدیریت جدید آموزش وپرورش استان هم با قاطعیت در مقابل این تشکل غیردمکراتیک ایستادگی نموده وبرای همیشه به بدعت گروکشی وسهم خواهی های این جریان پایان دهند. اولین گام موثر وسازنده پایان دادن به حضور این تشکل در ساختمان اداری آپ استان است که خود با کمبود فضای آموزشی واداری دست وپنجه نرم می کند!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
با عذرخواهی از جناب اسدی، این همه ایراد نگارشی در یک متن کوتاه شاهکاره!
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
باسلام و درود به نگارنده محترم و سایت تابناک ایلام که هرازچندگاهی به آسیب شناسی آموزش و پرورش استان می پردازد.
در تایید مطالب بالا باید اذعان داشت آموزش و پرورش استان در حدود سه سال اخیر به گروگان عده ای به نام انجمن اسلامی معلمان درآمده انجمنی که فقط در عزل و نصب های اداره کل و حذف نیروهای توانمند و دلسوز نمود پیدا کرد.
مثلث قدرتی که مدیرکل اسبق از همین انجمن درست کرده بود در ابتدا خود ایشان رو بلعید.
اکنون که دکتر مهردادی با شابستگی سکاندار آو پ استان گردیده امید است با تجارب ارزنده ای که از آن برخوردارند و رویکردی علمی به این باندبازی ها و انحصارطلبی ها پایان دهند.
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
آقای اسدی و تابناکیان دیگه با امدن مهردادی همه چیز گل و بلبل شد . دیگه خبری از آن همه مشکل آ. پ که جنابعالی چند سال مرتب در بوق و‌کرنا کردید نیست . همه‌چیز حل شد . حالا فقط اگر معاونان مدیرکل هم با نظر و‌مشورت جنابعالی انتخاب شوند دیگه همه‌چیز حله
چرا درقاموس جنابعالی مشاوران مدیر کل ،نمایندگان مردم ، تشکل های معلمان و.... حق هیچ دخالت و مشاورتی به جناب مدیر کل ندارند ولی جنابعالی باید مبسوط الید باشید و هرجور که دلتان خواست بنویسید ، ببرید و بدوزید
پاسخ ها
جواد رضایی
| Korea, Republic of |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بنظرم حل نشده و نمی شود چون آنچنان بلایی در این دولت تدبیر بر سر اداره کل و شهرستان ها آوردند که هیچ کس حاضر نیست برود کار کند. منتها همین که لانه منفعت طلبان انجمن به اصلاح معلمان چند ده نفره خراب شود در گام اول کافی است تا ان شاء الله در تابستان ۱۴۰۰ این صندلی را به دست افراد صالح برسانیم و حسابرسی بشود تمام حق کشی های چند ساله امور اداری و معاون ناکارآمد مالی و باند معلوم السابقه انجمن البته بیشتر سه نفرند که له له میزنند و الان در شرف تغییرند آسمان را به ریسمان می دوزند. چی داره این پست ها که حتی با تنزل حاضرید بمانید. تحقیرشدن هم حدی دارد تازه به دوران رسیده های نژاد پرست
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
درود بر تابناک
دقیقا وسط خال فتنه زدین جناب اسدی
خدا میداند چند نفر آبروی بقیه اعصای انجمن را هم بردن و اینها هیچ ربطی به انجمن شهرستان های تابعه ندارد. انجمن و امیال آقایان خلاصه شده در چند پست ادای د صندوق ذخیره فرهنگیان. کوتاه نیان بزودی روشنگری خواهیم کرد
دبیر ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
بنده با قدرت و مستندات میگویم انجمن حق دخالت ندارد چون اصلا زمان آنها تمام شده است. البته عملکرد چند نفر مریض دادای پست و بازنشسته را بحساب بقیه نزارین.
هر چند به مدیرکل جدید برای تغییرات امیدی نیست چون با جابجایی نشان داد می ترسد اما باید بداند از تغییر در وضع موجود و کوتاه کردن دست منفعت طلبان حامی او هستیم.

نیاز بود هشتک نه به دخالت منفعت طلبان انجمن توسط فرهنگیان براه خواهیم انداخت.
#نه به دخالت منفعت طلبان و حامیان آنها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
اولا این انجمن کی و کجا و چگونه شکل گرفته که ما در طول این سالیان مشاهده نکردیم ثانیا کی به اینها حق داده مهره هایی به مدیران تحمیل کنند ثالثا عملکردشون تا کنون چی بوده و چه شاهکاری در زمینه دفاع از حقوق فرهنگیان داشته اند و رابعا باید پاسخگوی دخالتهای نا بجای خود باشند نونه اش تحمیل معاون توسعه است که نه تنها هیچ توسعه ای از او ندیدیم با ناتوانی و عدم تسلط خود بر امورات مادی آموزش و پرورش با رکود بی سابقه ای موجه شده است
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
کاملا درسته یه تشکل غیر قانونی شکل گرفته و اهرم فشار وبی خاصیت درتمام شهرستانها
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
سلام خدمتان دوستان من دارای مدرک معادل دکتری هستم یک روز یک ماشین دربست گرفتم بروم اداره کل در بین راه من وراننده با هم اشنا شدیم گفت چکاره هستید گفتم کارمند ساده اموزش وپرورشم واز یکی از شهرستانها امدم ایلام جهت کار اداری در جوابم گفت اگر دوست داری تا معرفیت کنم پستی یا در اداره کل ویا در شهرستان به شما بدهند من هم جهت کنجکاوی از او پرسیدم تورا خدا چکاره اید گفت ولا فقط راننده ام اخر من فکر کردم کاره ای است این پیشنهاد قبل از مدیر کلی اقای مهردادی است
یک فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
اولا این انجمن کی و کجا و چگونه شکل گرفته که ما در طول این سالیان مشاهده نکردیم ثانیا کی به اینها حق داده مهره هایی به مدیران تحمیل کنند ثالثا عملکردشون تا کنون چی بوده و چه شاهکاری در زمینه دفاع از حقوق فرهنگیان داشته اند و رابعا باید پاسخگوی دخالتهای نا بجای خود باشند نونه اش تحمیل معاون توسعه است که نه تنها هیچ توسعه ای از او ندیدیم با ناتوانی و عدم تسلط خود بر امورات مادی آموزش و پرورش با رکود بی سابقه ای موجه شده است
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
باسلام
متاسفانه اعضای این انجمن که تعدادیشون در اداره کل آموزش و پرورش هم حضور دارند،همه افرادی فاقدصلاحیت هستندو با نظام و رهبری زاویه دارند
متعجبم که دستگاه های نظارتی و حراستی چگونه این افراد معلوم الحال را تاییدصلاحیت کرده اند.
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
سپاس از روشنگری تابناک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار