رییس واحد ایمنی پالایش گاز ایلام ؛
رییس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش گاز ایلام بیان داشت: با اجرای سه پروژه مطالعاتی که توسط مشاوران ذیصلاح در حال اجراست، احتمال وقوع حوادث در این واحد صنعتی کاهش می یابد.
کد خبر: ۹۴۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 14 March 2021

به گزارش تابناک ایلام، علی سلیمانی بیان داشت: مطالعات بررسی خطاهای انسانی، مدیریت ایمنی فرآیند و بررسی راهکارهای کاهش صدا در ناحیه فرآیندی توسط مشاوران ذی صلاح در حال اجرا می باشد.

وی مطرح کرد: بررسی خطاهای انسانی و حوادث محتمل در اتاق کنترل های مرکزی، نیروگاه، کمپرسورهای تقویت فشار گازی و دانه بندی توسط مشاور در حال اجرا بوده که تلاش می شود خطاهای انسانی شناسایی و با اجرای اقدامات اصلاحی از بروز حوادث محتمل جلوگیری شود.

رییس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش گاز ایلام همچنین به پروژه مدیریت ایمنی فرآیند اشاره و تصریح کرد: با انجام مطالعات شناسایی خطرات در این واحد صنعتی با روش های Hazid ،JHA،Hazop در سال های گذشته نیاز به یک پروژه تکمیلی تحت عنوان مدیریت ایمنی فرآیند بود که این طرح به منظور کاهش حوادث احتمالی در این پالایشگاه گاز در حال انجام است.

سلیمانی هدف از اجرای این پروژه را بهبود عملکرد HSE ،کاهش آمار حوادث، کاهش هزینه های تعمیرات، نگهداری تجهیزات، بیمه، اجتناب از توقف تولید و تبدیل ایمنی به یک ارزش اساسی ذکر کرد و افزود: واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه گاز ایلام برنامه های قابل توجهی به منظور کاهش حوادث احتمالی را در دستور کار قرارداده که به مرور زمان اجرایی می شوند.

وی به بررسی راهکارهای کاهش صدا در نواحی فرآیندی بعنوان سومین پروژه اشاره کرد و تاکید کرد: با توجه به اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار به صورت سالیانه در این پالایشگاه، صدا در برخی از واحدها بیشتر از حد مجاز بهداشت حرفه ای تشخیص داده شده که برای کاهش آن مطالعات مذکور اجرا گردیده است.

سلیمانی افزود: تاکنون مشاور با اندازه گیری صدا در واحدهای مختلف اقدامات اصلاحی و طرح های قابل اجرا را پیشنهاد داده که با کاهش آلودگی صوتی احتمال وقوع حوادث ناشی از آن کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و حذف شرایط ناایمن در سطح شرکت، پرسنل واحد ایمنی، آتش نشانی و اورژانس درمانگاه به صورت شبانه روزی با دقت کاری بالا مشغول فعالیت بوده و برتمامی فعالیت های انجام شده در نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی شرکت نظارت می کنند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار