پس از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز پنجشنبه تأیید کرد هند در اواخر سال جاری میزبان مسابقات گروه E خواهد بود، گوای هند قرار است اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را در خانه انجام دهد.

با توجه به وضعیت شیوع کرونا در سراسر قاره، AFC تصمیم گرفته بود که هر گروه را در یک مکان متمرکز میزبانی کند تا خطر  ابتلای بازیکنان و کارکنان به کرونا را به حداقل برساند. به همین ترتیب، پیشنهادات از همه کشورهای علاقه مند به میزبانی از جمله هند به کنفدراسیون فوتبال آسیا رسید.

گفته می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در این دوره به دنبال جلب رضایت تیم های عربستانی و فدراسیون این کشور بوده تا در رقابت با تیم‌های قطری، همه میزبانی را به دوحه ندهد. در این میان نکته مهم عقب ماندن فوتبال ایران از مناسبات قدرت در سطح کنفدراسیون فوتبال قاره به خصوص در بخش غرب آسیاست و دیگری حسابی روی ما باز نمی‌شود. 

فوتبال ایران در سیاه ترین دوره اعتبار خود، با حضور مهدی تاج در سطح اول ای اف سی، هیچ حرفی برای گفتن ندارد و تقریبا همه رقابت ها با رقبای عرب را به شیوخ پرنفوذ واگذار می‌کند.

عواملی مانند محدودیت های حداقل سفر و قرنطینه برای تیم های مهمان، راحتی پروازها و وضعیت پزشکی در کشور میزبان مورد توجه قرار گرفتند. 

در طول مسابقات، آزمایش اجباری Covid-۱۹ برای همه بازیکنان و مسئولان ترتیب داده می شود که هزینه های آن بر عهده AFC است./ع

بیشتر بخوانید: