خطر در کمین مردم است ؛
اینکه وزیر یک وزارت خانه مهم همچون بهداشت ودرمان که در شرایط حاد کنونی ،از قدرت حاکمیتی برای مواجهه با این اپیدمی و کاربست شیوه های سخت گیرانه مقابله وپیشگیری برخوردار است ،جای بسی تامل دارد .چرا که اختیارات قانونی وابزاری که جناب وزیر وتشکیلات تحت امرشان در جای جای کشور برای اجرای طرح های مقابله ای در خدمت دارند ،هیچ جایی برای التماس و خواهش از مردم باز نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 10 March 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::روز گذشته وزیر بهداشت با عجز و ناله به مردم گفته است: التماس می‌کنم، حتی اگر تمام دروازه‌ها باز بود، حضرت عباسی سفر نروید!

دکتر نمکی با اشاره  به ویروس جهش یافته کرونا معروف به ویروس انگلیسی بیان داشت: این ویروس بسیار سرکش‌تر از ویروس قبل است، اگر برای ویروس قبل چند روز فرصت داشتبم، برای ویروس جدید ۴۸ یا ۷۲ ساعت فرصت داریم. 

قبل از پرداختن به موضوع اصلی بحث یعنی گفته های وزیر بهداشت بعنوان متولی اصلی مبارزه با اپیدمی کرونا در کشور ،ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که در طول یکسال گذشته شکل گیری اپیدمی کرونا در کشور ،فشار بسیار زیادی بر کادر درمان وارد نمود ،در حالیکه در این مدت بودند پرستاران وپزشکانی که هفته ها بصورت شبانه روزی قید خانه وخانواده خود را زده و زندگی خود را وقف سلامت هموطنانشان نمودند.

شهادت دهها پزشک وپرستار در طول یکسال مبارزه مداوم با این ویروس ،گواهی روشن بر ایثار واز خود گذشتگی این قشر زحمتکش است که متاسفانه این تلاش ها از سوی بخشی از مردم و همچنین برخی صاحب منصبان دیده نمی شود . چرا که یکسال پر چالشی را که پشت سر گذاشتیم مملو از رفتارها و مواضع متناقض از سوی بخشی از مردم ومسئولین با توصیه ها وتلاش های کادر پزشکی بودیم و این چیزی جز نادیده گرفتن تلاش ها و ایثاگری های شبانه روزی این قشر و هدر دادن کاروتلاش مجاهدانه آنان نیست .

اما اینکه وزیر یک وزارت خانه مهم همچون بهداشت ودرمان که در شرایط حاد کنونی ،از قدرت حاکمیتی برای مواجهه با این اپیدمی و کاربست شیوه های سخت گیرانه مقابله وپیشگیری برخوردار است ،التماس وتضرع برای سلامت مردم !جای بسی تامل دارد .چرا که اختیارات قانونی وابزاری که جناب وزیر وتشکیلات تحت امرشان در جای جای کشور برای اجرای طرح های مقابله ای در خدمت دارند ،هیچ جایی برای التماس و خواهش از مردم باز نخواهد کرد.

جناب وزیر ! در حالیکه عالیترین مقام سیاسی ومعنوی کشور تصمیم گیری در خصوص اجرای برخی برنامه ها ومراسمات را به ستاد کرونا و وزارت بهداشت ودرمان محول می کنند ،این یعنی شما از یک اختیار قانونی برای ایحاد هر گونه محدودیت برای جلوگیری از شیوع این ویروس مخرب برخوردار هستید وباید برای صیانت از سلامت مردم از این اختیار به نحو شایسته ای استفاده نمایید.

حناب وزیر! شما بهتر از هر کس دیگری در جریان کم وکیف ویروس جهش یافته معروف به ویروس انگلیسی قرار دارید ،مگر غیر از این است که خودتان روزهای توفانی را برای کشور متصور هستید ؟از آنجاییکه تعطیلات نوروزی و سفرهای پیش رو بعنوان یک عامل برای تسهیل شیوع کرونا قلمداد می شود ،تنها راه ممکن برای قطع زنجیره شیوع این ویروس ،اجرای محدودیت در سفرهاست .

جناب وزیر !بخشی از مردم ما با وجود مشاهده فوت نزدیکانشان ،همچنان به مخاطرات وکشندگی کرونا ایمان ندارند ،برخی هم با علم به کشندگی آن ،مخاطرات وعواقب سفر اعم از احتمال ابتلا یا انتقال آن به فک وفامیل و همچنین جریمه های در نظر گرفته شده را به جان خریده ودل به جاده ها می سپارند ،درحالیکه همین عده برای دور زدن محدودیت های قانونی به هر ترفندی متوسل می شوند ،چه انتظاری دارید با خواهش وتمنای شما از سفر ضرفنظر کنند؟!

جناب وزیر !شما از یک قدرت حاکمیتی برخوردار هستید ،به جای خواهش وتمنا ،عجز وناله !حکم بدهید ،حکم شما با پشتوانه ستاد کرونا جنبه قانونی به خود می گیرد و تمامی ارکان واعضای ستاد از دستگاه قضایی گرفته تاعوامل نظامی وانتظامی ملزم به اجرای آن هستند 

اگر راست می گویید که قطعا اینچنین است !همین فردا در ستاد کرونا شفاف وعریان بگویید که سفرهای نوروزی ممنوع است وتمام!تمامی دستگاههای نظامی وانتظامی را هم پای کار آورید تا با بستن معابر اصلی ،همچون نوروز سال گذشته مانع از سفر هموطنان شوید،دیگر هم نیازی به این همه عجز وناله والتماس نیست!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار