معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از نمایش 12 اثر خیابانی در 8 استان کشور در قالب جشنواره تئاتر شرهانی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 10 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالحسین رحمتی بیان داشت: از روز شنبه ۲۳ اسفندماه و در کنارمزار شهدای گمنام دهلران چهارمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی با ادای احترام به شهدا و با بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، همزمان در ۸ استان کشور برگزار می شود و همزمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی در ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ به کار خود پایان می دهد.

وی با بیان اینکه شرایط کرونایی موجب شد تا آثار به صورت غیر حضوری و در استانِ گروه‌های راه یافته اجرا شود، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید و ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت را از اهداف این جشنواره است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: گروه انتخاب این دوره از جشنواره محمود فرهنگ، وحید لک و توحید معصومی، پس از بازبینی ۷۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، ۱۲ اثر را شایسته حضور در بخش اصلی جشنواره دانستند.

وی افزود: هر گروه نمایش ( اسفند ۹۹ و فرودین ۱۴۰۰) در استان خود اجرا می رود و کارهای منتخب با نظر داور بازبین و ستاد جشنواره شرهانی به جشنواره و همایش مختلف معرفی می‌شوند./ح

 

بیشتر بخوانید

جشنواره ای با اشک و لبخند /گونه های خیس نسل جوان در تئاتر ملی شرهانی

دهلران مهیای برگزاری جشنواره ملی تئاتر شرهانی است

چهارمین مرحله تئاتر شرهانی غیرحضوری برگزار می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار