در حاشیه سخنان رییس صمت استان ؛
در حالیکه این روزها صف های طولانی وتلاش مردم برای تهیه یک حلب روغن نباتی به چالشی بزرگ برای مسئولین کشور تبدیل  و موضوع نبود این کالای پرمصرف در بسته پرتعداد دغدغه های مردم قرار گرفته است ،این سخنان رییس سازمان صمت استان جای بسی تامل دارد .
کد خبر: ۹۴۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ 09 March 2021

تابناک ایلام ::اخیرا رییس سارمان صنعت،معدن وتجارت استان ایلام گفته است :طی هفته های گذشته سه هزار روغن خوراکی در سطح بازار استان ایلام توزیع شده است.

وی بیان کرد: همشهریان گرامی  با مدیریت خرید روغن به مقدار نیاز خانوار در این مقطع از خرید هیجانی و کاذب خودداری کنند.

محمد رحیمی افزود: نزدیک به ۱۲۰ نقطه منتخب در سطح استان برای توزیع روغن در نظر گرفته شده و این فرآیند به صورت مداوم تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

در حالیکه این روزها صف های طولانی وتلاش مردم برای تهیه یک حلب روغن نباتی به چالشی بزرگ برای مسئولین کشور تبدیل  و موضوع نبود این کالای پرمصرف در بسته پرتعداد دغدغه های مردم قرار گرفته است ،این سخنان رییس سازمان صمت استان جای بسی تامل دارد .

وقتی مردم می بینند که قفسه فروشگاههای کوچک وبزرگ استان خالی از روغن نباتی شده و تهیه این کالا در زمره رویاها قرار گرفته ،سخنان یک مسئول دستگاه متولی مبنی بر اینکه مشکلی برای تامین روغن نباتی وجود ندارد ،بیشتر جنبه شوخی پیدا کرده وبا نیشخند وتمسخر مردم مواجهه خواهد شد .

بنابراین این سخنان دو معنا بیشتر نمی تواند داشته باشد ،اول اینکه خدایی نخواسته این سخنان عاری از حقیقت بوده وصرفا جنبه روانی داشته ودر راستای آرام سازی و کاهش هیجانات ودغدغه های مردم بیان شده است . دوم اینکه این حجم از روغن به جای اینکه در شبکه توزیع قرار گیرد،سر ازانبار محتکران وسوء استفاده گران در آورده است .

اگر نگاه دوم یعنی توزیع این حجم بالا از روغن نباتی را ملاک قرار دهیم باید اذعان کرد که بازهم سیستم نظارتی از یک ضعف عمده رنج می برد که با وجود تزریق این حجم از روغن ، مردم برای تهیه آن همچون دوران قحطی باید از سرو کول هم بالا بروند .

رییس سازمان صمت استان باید به صورت شفاف توضیح دهند ،اگر مشکلی در تهیه روغن نباتی مردم وجود ندارد و این حجم بالا از روغن نباتی در بازار استان توزیع شده است ،پس چرا در این مدت فروشگاهها از روغن نباتی خالی بوده و باید صف های طولانی برای تهیه این کالا را در شهرهای گوناگون استان شاهد هستیم؟!آیا به غیر ازضعف  نظارت و تسامح و تساهل عامل دیگری در شکل گیری این وضعیت دخیل خواهد بود ؟! 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
متاسفانه در جمهوری اسلامی یکی از کارهای که بین مردم محبوبیت بالائی داره و با وجود چهل و اندی از عمر انقلاب علاقه اش از بین نرفته همین فرهنگ صفه.
یعنی من قسم میخورم اگه دوتا مغازه کنار هم یک جنس را با یک قیمت مساوی بفروشن یک مغازه بی مشتری ودیگری چهار نفر تو صف باشه مردم به صف میپیوندن.
این که گفتم بدین معنا نیست که کشورمان کشور گل و بلبله متاسفانه بی نهایت مشکل داریم و فرهنگ صف باز ریشه در مشکلات اقتصادی داره و دولتها از اول انقلاب مردمو به صفهای مختلف از جمله نان،نفت، اجناس کوپنی و غیره عادت دادن والان به یک فرهنگی تبدیل شده.
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
کشوری که از صفر تاصد کاشت و تولید روغن خوراکی داخل خودش انجام میگیره و حتی تو پیامهای بازرگانی رسانه ها نصفش برای تبلیغ انواع روغنه پس این صفها برای چیه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار