رئیس اداره منابع طبیعی دهلران:
نصر الله پارسه بیان داشت: سالانه در شهرستان دهلران حدود ۲۶۰ هزار اصله نهال تولید می‌شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت تولید نهال در سال جاری به یک میلیون ۲۰۰ و هزار اصله رسیده است.
کد خبر: ۹۴۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 08 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ نصر الله پارسه اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران یگان حفاظت اداره و همکاری خوب دستگاه قضا این میزان از اراضی ملی از چنگال متصرفین خارج شده است.

وی بیان داشت: سالانه در شهرستان دهلران حدود ۲۶۰ هزار اصله نهال تولید می‌شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت تولید نهال در سال جاری به یک میلیون ۲۰۰ و هزار اصله رسیده و این کار برای توسعه کشت درخت اکالیپتوس و تامین نهال مورد نیاز شهرستان انجام شده است.

پارسه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری در شهرستان دهلران انجام شده است.

وی افزود: این میزان جنگل کاری در عرصه‌های بیابانی شهرستان با گونه‌های سازگار با آب و هوای منطقه کاشته شده و سرانه جنگل مراتع در حوزه شهرستان به ازای هر نفر یک هکتار است.

پارسه ادامه داد: در حوزه آبخیزداری امسال ۶ پروژه در شهرستان اجرا شده و یکی از اهداف مهم آبخیزداری، کنترل و مهار سیلاب‌های مخرب و بهره برداری بهینه از روان آب‌های سطحی برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش خسارات ناشی از سیل و خشکسالی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران عنوان کرد: در مجموع امسال ۱۷ میلیارد تومان از اعتبارت ملی و استانی این میزان اعتبار در حوزه‌های بیابان زدایی، جنگل کاری و آبخیزداری هزینه شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه امسال اقدام بسیار خوبی در سطح شهرستان در بحث کشت درخت اکالیپتوس صورت گرفته بیش از سه هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت زراعت چوب اختصاص پیدا کرده است که در بحث اقتصادی می‌تواند کمک شایانی به معیشت مردم منطقه داشته باشد.

پارسه تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون پنج هزار تن چوب در شهرستان دهلران به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان برداشت شده است.

وی در پایان گفت: اجرای طرح کاداستر یکی از اقدامات مهم ۹ گانه اعلامی از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال جاری است که در این خصوص با تعامل خوبی که بین منابع طبیعی و ثبت اسناد وجود دارد، فرآیند کاداستری شدن اراضی ملی از روند رو به رشدی در شهرستان برخوردار است و تا پایان سال جاری کاداستر اراضی ملی در شهرستان دهلران به اتمام خواهد رسید./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار