مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: برخی قوانین صنعت چاپ نیازمند اصلاح، بازنگری و رفع نواقص است تا فعالان این حوزه بتوانند بهتر و موثرتر به وظایف خود عمل کنند.
کد خبر: ۹۴۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 07 March 2021

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ اصفهان اظهار داشت:فعالان این صنعت با مشکلات و مسائلی مواجهند که بعضی از آنها نیازمند اصلاح قوانین و در مورد بعضی از آنها باید قانون جدیدی تدوین شود.

وی با بیان اینکه این صنعت جزو پنج صنعت مادر دنیاست که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد ادامه داد: احصای مسائل را به اتحادیه صنعت چاپ پیشنهاد دادیم که مسائل و مشکلات خود در زمینه ایجاد و اصلاح قانون را جمع بندی کنند تا بتوانیم در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس مطرح کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان افزود: مسائل و مشکلات دولت فعالان صنعت چاپ را هم در جلسه‌ای با استاندار و معاون اقتصادی استاندار اصفهان پیگیری خواهیم کرد تا به خوبی بتوانیم از این صنعت حمایت و تسهیل گری و بر فعالیت آنها نظارت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از چاپخانه داران کوچک بیشتر حمایت کنیم و چاپخانه‌های بزرگ را هم تقویت کنیم اضافه کرد: باید بخش خصوصی را در حوزه صنعت چاپ را بیشتر تقویت کنیم تا سرمایه گذاران بیشتری در این عرصه حضور پیدا کنند و فعالان موجود این حوزه هم بتوانند بهتر فعالیت کنند.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه مهمترین مسائل و مشکلات فعالان حوزه چاپ در زمینه کاغذ و تجهیزات است خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد از نیازهای فعالان این صنعت از طریق واردات انجام می‌شود و باید برای رفع مساله تامین مواد اولیه، کاغذ و تجهیزات چاپی به آنها کمک کنیم.

وی بیان کرد: همه مواردی که در عرصه تبلیغات، چاپ و انتشارات توسط چاپخانه‌ها باید انجام شود و به همین دلیل لازم است که مشکلات این افراد احصا و در حد توان برطرف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان اظهار داشت: فعالان صنعت چاپ هم به‌واسطه شیوع کرونا با آسیب و مشکل مواجه شدند اما این آسیب کمتر از صنعت‌ و مشاغل دیگر بوده است که امیدواریم با پایان کرونا همه مشاغل بتوانند به کار خودشان ادامه دهند.

وی گفت: مراسم تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان اصفهان قرار بود همزمان با یازدهم شهریور و روز صنعت چاپ برگزار شود اما با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری فراهم نشد و امروز در ماه مبارک رجب این مراسم برگزار شد.

حجت الاسلام معتمدی افزود: اصفهان در حوزه صنعت چاپ از جمله استان‌هایی است که از سرمایه‌گذاران بسیار خوبی برخوردار است و به‌عنوان قطب صنعت چاپ کشور محسوب می‌شود و امروز به پاس قدردانی از زحمات و خدمات فعالان این صنعت تعدادی از این افراد انتخاب و در این مراسم از آنها تجلیل و قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار