رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اشاره به ضبط ۴۸۰ جلد گواهینامه فاقد اعتبار در طی ۱۱ ماه امسال، افزود: ضبط و ابطال گواهینامه و محروم کردن دارنده آن از مزایای قانونی، صرفاً به موجب قانون است.
کد خبر: ۹۴۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 08 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ابوالفل کهزادی افزود:بر اساس قانون، ماموران راهنمایی و رانندگی هنگام کنترل گواهینامه رانندگان ، موظفند در صورتی که تاریخ اعتبار آن سپری شده باشد، گواهینامه رانندگی را با ارائه رسید ، دریافت و پس از اعمال قانون، گواهینامه یادشده را برای تمدید یا تجدید به اداره مربوطه ارسال کنند.

وی افزود:به استناد ماده ۱۵۶ قانون تعزیرات، هر فردی که بدون گواهینامه رسمی اقدام به رانندگی وسایل نقلیه موتوری کند مرتکب جرم شده و مستحق مجازات است.

سرهنگ کهزادی گفت:دارنده گواهینامه مکلف است حداکثر ظرف یک ماه با مراجعه به واحد‌های مربوطه پلیس راهنمایی و رانندگی برای دریافت گواهینامه رانندگی جدید اقدام کند.

وی ادامه داد:مشکل خاصی برای چاپ گواهینامه‌های جدیدالصدور وجود ندارد و تلاش خواهد شد تا با ثبت سریع اطلاعات، متقاضیان دریافت گواهی نامه در سامانه، در فرجه زمانی حداقل یک ماهه گواهی نامه آن‌ها چاپ و از طریق اداره پست به آدرس آنان ارسال شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار