حبیب الله وفایی خبر داد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت:سند اشتغال استان تا سال۱۴٠٠ تهیه شده و طبق برنامه نرخ بیکاری در این سال به میانگین کشوری نزدیک می شود.
کد خبر: ۹۴۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 07 March 2021

به گزارش خبرنگار  تابناک کرمانشاه ،در نشست ستاد ملی جوانان حبیب الله وفایی اظهار کرد: در سند اشتغال استان مقرر شد نرخ بیکاری تا سال ۱۴٠٠ به میانگین کشوری نزدیک شود.در اجرای این سند ما جز استان های پایه بودیم در کنار این سند،سند جهش تولید را نیز طراحی کردیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بحث جوان گرایی افزود:کاهش نرخ پنج درصدی بیکاری در سال۹۷-۹۸ پیش بینی ودر دوسال اخیر کاهش ده درصدی از فاصله۲۲/۲ به ۱۳/۲ رسیدیم.

وفایی تصریح کرد:بهبود هشت پله ای شاخص کسب و کار از دیگر برنامه های ما بوده،جذب سرمایه گذاران خارجی ۶٠ میلیون یورو بوده،همچنین نرخ تورم استان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیار اهمیت دارد ودر این زمینه از جایگاه سیم به جایگاه پنجم تنزل پیدا کردیم.

رئیس سازملن مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به شیوع کرونا اظهار کرد:متاسفانه شوک کرونا و تحریم های اقتصادی باعث افزایش نرخ ارز و تورم شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای استان ابراز کرد:تمام منابع استان را در غالب سه بخش تقسیم بندی شده، ودر حوزه آسیب شناسی اقتصادی در سه بخش سخت افزاری، نرم افزاری، کمک های تامین اعتباری مطالعه کرده کرده ایم و می توانیم در پروژه های مشارکت های عمومی و خصوصی یاری رسان باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار