مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از احیاء رشته منسوخ شده عبا بافی در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 06 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و استفاده از توان استادکاران یک رشته صنایع‌دستی که در حال منسوخ شدن بود، احیا می‌شود.

عبدالمالک شنبه زاده اضافه کرد: عبابافی در ایلام در گذشته کاربری‌های مختلفی داشته و اغلب به‌عنوان لباس خاص افرادی بوده که از منزلت و جایگاه اجتماعی خاصی برخوردار بودند.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی را می‌توان به‌عنوان صنعتی مستقل و بومی، با رویکرد اشتغال‌زایی در سطح استان دانست که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور بسیار حائز اهمیت است، چرا که با کم‌ترین میزان سرمایه‌گذاری می‌توان بیشترین بهره‌برداری را در این حوزه کسب نمود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: صنایع‌دستی استان به دلیل برخورداری از ویژگی‌های بارز و قابلیت‌های منحصربه‌فرد، تأثیرات بلندمدت بر توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه می‌گذارد، به همین دلیل با کمک هنرمندان صنایع‌دستی و فعالان بخش خصوصی و با ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات رشته‌های بومی سعی در فراهم کردن فرصت مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه داریم.

وی عنوان کرد: «سیاه‌چادر، چیت‌بافی، نمدمالی، حصیربافی، لباس‌های محلی و گیوه‌بافی و … بخشی از رشته‌های احیاشده در ایلام هستند.»

شنبه‌زاده در پایان گفت: این رشته‌ها به دلیل داشتن بازار مصرف در استان احیا شدند تا علاوه بر حفظ میراث‌فرهنگی گذشتگان، به رونق اقتصاد خانوارها نیز کمک کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

احیاء 6 رشته صنایع‌دستی منسوخ‌شده در ایلام

برگزاری استارتاپ صنایع دستی و دوختنی‌های سنتی در ایلام

تولید ۷۰۰ کیلوگرم نخ پشمی توسط صنعتگران ایلامی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار