رئیس پلیس فتا استان ایلام:
سرهنگ جمالی ازکلاهبرداری اینترنتی با ایجاداکانت جعلی خبر داد و گفت: افراد سودجو با ایجاد اکانت جعلی به نام دوستان و اقوام در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 06 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با این پلیس و بررسی کارشناسان فنی وتخصصی نشان می‌دهد که کلاهبرداران با ایجاد اکانت جعلی به نام دوستان و نزدیکان آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

او عنوان کرد: در این شیوه فرد کلاهبردار با فعالیت در گرو‌های واتس آپی، تلگرامی و یا فالوور‌های اینستاگرامی با نفوذ به حساب کاربری افراد به شیوه‌های فنی و ایجاد اکانتی شبیه اسم فرد قربانی به دوستان وی پیام داده و در خواست کمک فوری و ضروری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان، با توجه به اینکه، برخی افراد بدون بررسی موضوع، به درخواست دیگران و اکانت‌ها اعتماد نموده و اقدام به انتقال وجه به حساب فرد کلاهبردار می‌کنند، ادامه داد: شهروندان به هیچ وجه کد‌های فعالسازی اکانت که از طریق پیامک دریافت می‌کنند به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و اگر در شبکه‌های اجتماعی با چنین پیام‌ها و درخواست‌هایی مواجهه شدند ابتدا با پیام دهنده تماس حاصل کرده و در صورت اطمینان اقدام به واریز وجه نمایند.

سرهنگ جمالی در ادامه با بیان اینکه، افراد فرصت طلب با ایجاد اکانت جعلی، طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: شهروندان در صورت دریافت چنین پیام‌ها و درخواست‌های مشکوک سریعاً از طریق شماره تماس‌های ۴-۰۸۴۲۱۸۲۱۱۳۲ با همکاران ما ارتباط و از آنان مشاوره‌های لازم را کسب کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

عامل انتشار اکاذیب در شبکه های اجتماعی دستگیر شد

هشدار پلیس فتای ایلام درباره کلاهبرداری‌ اینترنتی

تبلیغ جعلی کالا شیوه رایج کلاهبرداری اینترنتی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار