تابناک- ائمه جمعه شهرهای مراکز شهرستان های استان بوشهر بر حفظ محیط زیست، ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی ، محکومیت سیاست های خصمانه دولت امریکا در قبال مردم ایران ، کمک به نیازمندان و بزرگداشت روز قرآنی بوشهر تاکید کردند.
کد خبر: ۹۴۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 06 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر،

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در جمع نمازگزاران بوشهری با اشاره به روز درختکاری، بیان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر با آلاینده‌های بسیاری روبرروست، باید تدبیری اندیشیده شود تا ضمن حفاظت محیط زیست فضای سبز استان نیز ارتقا سطح یابد.

وی افزود: در این زمینه گروه‌های مردمی، سپاه، بسیج، دستگاه‌ها و مسئولان تلاش کنند تا در قالب یک برنامه ۲۰ ساله قوی محیط زیست استان حفاظت و ارتقا یابد.

صفایی بوشهری با اشاره به نزدیک بودن عید نوروز گفت: در زمان حاضر که شرایط خاص اقتصادی بر زندگی مردم حاکم است، جشن نیکوکاری که کمیته امداد متولی آن است، می‌تواند در بهبود رفاه خانواده‌های نیازمند در این ایام کمک کننده باشد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: بنابراین لازم است مردم همانگونه که در رزمایش مواسات حماسه آفریدند بار دیگر نیز به یاری خانواده‌های نیازمند در میان خویشان و سپس از طریق کمک به کمیته امداد بپردازند.

وی همچنین با اشاره به روز ۱۶ اسفند به عنوان روز قرآنی بوشهر، اظهار کرد: بوشهر از دیرباز استان قرآنی بوده است و در سال‌های اخیر با تنظیم سند قرآنی تجلی فوق‌العاده‌ای در عرصه قرآنی داشته و بارها در کشور تجلیل شده است.

صفایی بوشهری بار دیگر بر سیاست مستحکم جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام تاکید کرد و افزود: کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا در عمل به تعهدات برجامی نقض عهد کردند و تا زمانی که در عمل به برجام بازنگردند و به تعهدات خود عمل نکنند، ایران نیز هیچ اقدامی نخواهد کرد.

کنگان

امام جمعه کنگان گفت: منابع طبیعی جلوی تملک غیرقانونی و تصرف عدوانی عده ای سودجو را در کنگان بگیرد.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: افرادی زمین‌های کوهپایه و غیرقابل کشت که بیش از صد سال خبری از کشاورزی در آن نبوده را تصرف و حتی ثبت می‌کنند و بعد با قیمت گران می‌فروشند.

وی بیان کرد: از سویی دیگر هم گاهی زمین‌هایی که صاحب سند و بسیاری از مردم شهادت به مالکیت مالک می‌دهند و دارای مدارک و اسناد قانونی است از سوی برخی دستگاه‌ها تصرف و بعضی نیز سند را به نام دستگاه مربوطه  می‌کنند که هر دو بایستی به صورت قانونی بررسی و عادلانه حکم شود.

محمودی با تاکید بر ضرورت توسعه درختکاری، بیابان زدایی و پرهیز از درخت زدایی گفت: پیشنهاد می شود به مناسبت هفته درختکاری دستگاه‌های اجرایی و دوست داران محیط و طبیعت به تعداد شهدای شهرستان و شهدای گمنام مدفون در این منطقه درخت نخل که نماد مقاومت است را در سطح شهرها و روستاها بکارند.

وی راه اندازی شرکت پتروپالایش کنگان را افتخاری برای منطقه و کشور عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود این شرکت منشا خیری در حوزه اشتغال و مسئولیت‌های اجتماعی برای شهر ، شهرستان و استان باشد.

محمودی با اشاره به حمله هوایی آمریکا به عراق و سوریه با دستور رئیس جمهور این کشور با اشاره به این اقدام عجولانه و شتابزده آمریکاییها گفت: این حمله‌های کور راه بجایی نخواهد برد و تاثیری راهبردی در معادلات منطقه غرب آسیا و محور مقاومت نخواهد داشت.

وی افزود: آمریکا بداند تاریخ مصرف زورگویی او در منطقه تمام شده و موشک‌ها و پهبادهای مقاومت آماده اند تا با فرمانی منافع آمریکا در منطقه از جمله تلاویو را با خاک یکسان کنند.

اهرم

امام جمعه اهرم  مرکز شهرستان تنگستان گفت: میراث و سنت‌های قرآنی استان بوشهر باید احیا شود.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم با  ۱۶ اسفند افزود: باتوجه به سالگرد ارتحال عالم ربانی و فاضل گران قدر میرازحسین معتقد اهرمی کاتب رمز دار قرآن کریم این هفته بعنوان هفته قرآنی بوشهر معرفی شده است.

وی با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری اضافه کرد: وظیفه ما است که نسبت به حفظ منابع طبیعی مسئول باشیم که نسبت به آیندگان از طرف ما خیانتی صورت نگیرد.

امام جمعه اهرم گفت: محیط زیست و حفظ منابع طبیعی مساله تجملاتی و درجه ۲ نیست بلکه یک مسله حیاتی و از تعالیم  اسلام و حاکمیت است.

وی یادآورشد: ضربه تخریب محیط زیست به یک ملت منطقه جغرافیایی نیست بلکه به همه دنیا هست و تخریب آن  زمانی احساس می‌شود که قابل جبران نباشد.

پهلو زاد ادامه داد: استان بوشهر در محاصره مشعل های گازی یا فلرها است که این امر نقش مهمی در تخریب طبیعت به دنبال دارد.

گناوه

امام جمعه گناوه  با گرامیداشت هفته درختکاری گفت: باید همه بتوانیم صیانت و حفاظت از درختکاری و منابع طبیعی را تبدیل به یک فرهنگ کنیم.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه  از خیرین و مردم این شهرستان خواست در جشن نیکوکاری که در آستانه عید نوروز هرساله از ۱۴ اسفند آغاز می شود ، دست نیازمندان را بگیرند و هدایا و کمک های خود را به کمیته امداد تحویل دهند.

وی گفت: حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی ، نتیجه‌ای جز تسریع در پایان صبر راهبردی محور مقاومت و شعله ورشدن خشم جوانان انقلابی آن کشور ندارد.

 رکنی حسینی یادآورشد: حمله موشکی آمریکا به مناطق مرزی عراق و سوریه که به دستور مستقیم جوبایدن صورت گرفت ، نوعی اعلام حمایت از رژیم صهیونیستی بود.

وی اظهار کرد: آمریکا با این اقدام درصدد ارسال پیام برای متحدان خود در منطقه بود و بنوعی هشداری برای ایران بود که اگر در برجام به نتیجه ای نرسید ، گزینه نظامی جدی است.

امام جمعه گناوه گفت: با همه این فرض ها باید آمریکائیها و حامیان آن در منطقه بداند چنین اقدامی نقطه ای کور و بدون تاثیر راهبردی در معادلات غرب آسیا با محور مقاومت بخصوص ایران خواهد بود.

وی افزود: آمریکا بداند که انتقام سختی در انتظارش خواهد بود و اخراج از منطقه خواست و مطالبه تنها مردم عراق نیست.

رکنی حسینی گفت: اکنون تاریخ مصرف به اصطلاح چماق و هویچ آمریکایی ها برای پرونده ای هسته ای تمام شده و تحریم فشار حداکثری ته نشین و آثار آن کمرنگ و حنای جنگ هراسی رنگ باخته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار