حمیدرضا فتاح در گفتگو با تابناک:
مدیرکل اداره پست استان کرمانشاه گفت: جهت جلوگیری از انتقال بیماری کرونا، مرسولات پستی صادراتی و ورداتی پیش از پست باید مورد نظارت و بررسی قرار گیرند.
کد خبر: ۹۴۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 04 March 2021

حمید رضا فتاح در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اداره پست قابلیت حمل یک سری اقلام دارویی مجاز به صورت محدود و جهت استفاده های شخصی را دارد اما برابر مقررات وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات قابلیت حمل و جا به جایی داروهایی که ممنوع و غیر مجاز وجود ندارد.

وی افزود: جهت ارسال اقلام دارویی باید با قسمت های بازرسی و نگهبانی هماهنگ شود تا لیست های ممنوعه بررسی و فقط داروهای ضروری و مجاز پذیرش و پست شوند.

این مسئول خاطر نشان کرد: محصولات و داروهای خاصی نیز که از کشور خارج و به سایر کشورها پست می شود در ابتدا باید بحث نظارت گمرک بر روی آنها انجام، سپس پست شوند.

وی متذکر شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جهت به حداقل رساندن خطرات ناشی از بسته های پستی، نظارت هایی بر روی آنها انجام و ضدعفونی می‌شوند اما از آن جایی که بسته بندی محصولات پستی کاغذی است مواد ضدعفونی کننده ممکن است به جعبه ها آسیب وارد کند که در نتیجه باید به صورت ویژه و با رعایت یک سری نکات، ضدعفونی ها انجام می گیرد همچنین خودروهای پستی را به صورت مکرر ضدعفونی می‌کنیم.

فتاح تاکید کرد: مرسولات پستی که از کشور خارج یا به کشور وارد می شوند باید ابتدا توسط گمرک مورد بررسی قرار گیرند و ضدعفونی های لازم برای آنها انجام گیرد، با توجه به بیماری کرونا نظارت بر مرسولات پستی توسط گمرک پستی تغییر کرده و تا زمانی که گمرک دستور لازم را جهت آزادی محصول و ورود آن به چرخه پُست ندهد اداره پست اجازه دریافت و حمل کالا را ندارد ، درخصوص پست داخلی نیز ممنوعیت های پستی داریم که باید رعایت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار