مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: یک میلیون و ۹۳ هزار و ۲۵۵ راس دام سبک و سنگین در هزار و ۴۵۷ واحد دامی استان به صورت رایگان علیه بیماری تب‌برفکی مایه‌کوبی شد.
کد خبر: ۹۴۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 02 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، مجتبی ورمقانی اظهار داشت: طرح ایمن سازی دام‌های سبک و سنگین استان در نواحی روستایی علیه بیماری تب برفکی از ۱۲ بهمن با مشارکت ۴۰ اکیپ عملیاتی از بخش دولتی و غیر دولتی با بکارگیری ۱۰۰ نفر دامپزشک آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کردستان تنها استانی بوده که این طرح در آن کاملا رایگان است اضافه کرد: این عملیات به صورت رایگان و با پوشش نقاط محروم و دور افتاده روستایی، کانون و شعاع کانون‌های سال‌های گذشته، نقاط پُرخطر و پر جمعیت دامی انجام می‌شود.

وی افزود: تعهد مایه‌کوبی دام سنگین در استان ۵۶ هزار راس بوده که تاکنون ۸۶درصد آن یعنی ۴۸ هزار و ۳۳۲ راس تحت پوشش این طرح قرار گرفته است، افزود: تعهد دام سبک هم یک میلیون و ۱۶۵ هزار راس است که ۹۰درصد شامل یک میلیون و ۴۴ هزار و ۹۲۳ راس تاکنون انجام گرفته که شهرستان‌های سقزو بیجار فراتر از تعهد ۱۰۰درصدی خود عمل کرده است.

ورمقانی افزود: امسال اعتبار ویژه مایه‌کوبی رایگان تب برفکی در این استان ۴۵ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش دارد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در استان هزینه شد، گفت: با توجه به اینکه برای اجرای این طرح هزینه بسیار زیادی شده، از دامداران و روستاییان استان درخواست می‌شود همکاری لازم را با گروه‌های دامپزشکی داشته باشند.

ورمقانی با بیان اینکه به دلیل کمبود واکسن رایگان، امسال در مرحله نخست تنها جمعیت دام سنگین استان علیه این بیماری ایمن شد، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود یک و نیم میلیون راس دام سبک و سنگین در مرحله دوم علیه این بیماری واکسینه شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار