مدیر کل کمیته امداد استان ایلام خبر داد ؛
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت : روش شناسایی مددجویان تحت پوشش بر اساس اطلاعاتی است که از طریق شیوه های مختلفی مثل بازدید میدانی، معتمدین محل، استعلام از نهادهای حمایتی مثل بیمه و... و نیز دسترسی به بانک اطلاعات اقتصادی خانوارها از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها انجام می شود که حدود ۱۹ درصد خانوارهای استان و ۱۳ درصد جمعیت نفری تحت پوشش کمیته امداد استان ایلام هستند.
کد خبر: ۹۴۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 02 March 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ موسی نژاد در کارگروه رسانه ای کرونا در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : روش شناسایی مددجویان تحت پوشش بر اساس اطلاعاتی است که از طریق شیوه های مختلفی مثل بازدید میدانی، معتمدین محل، استعلام از نهادهای حمایتی مثل بیمه و... و نیز دسترسی به بانک اطلاعات اقتصادی خانوارها از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها انجام می شود که حدود ۱۹ درصد خانوارهای استان و ۱۳ درصد جمعیت نفری تحت پوشش کمیته امداد استان ایلام هستند.


وی افزود :سیاست کمیته امداد توانمندسازی بوده و از آنجا که طرح استخدامی برای مددجویان و فرزندان آنها وجود ندارد لذا بر این اساس با توجه به منابع قرض الحسنه ای که در اختیار داریم در این راستا در بحث اشتغالزایی اقدام می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد ایلام  با اشاره به بهره مندی ۵۷۷۲ خانوار استان از تسهیلات خود اشتغالی گفت علاوه بر اشتغال مستقیم سرپرست هر یک از این خانوارها برای هریک از دیگر اعضای خانواده بیش از ۲۳۰۰ نفر نیز بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.

موسی نژاد تصریح کرد :در سال ۱۴۰۰ برای اشتغالزایی مناطق روستایی با ضریب محرومیت ۸ تسهیلات بدون سقف در نظر گرفته شده و متقاضیان می توانند از این تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای جذب و به کارگیری فرزندان مددجویان در مراکز کاریابی بسته های تشویقی در نظر گرفته شده که می توان به پرداخت حق بیمه و اعطای تسهیلات اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد ادامه داد: در سال ۹۹ قریب ۳۸۰ نفر از فرزندان مددجویان به مراکز کاریابی معرفی و توسط بنگاه‌های مختلف بکار گرفته شدند.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه‌ها و صنوفی که اقدام به جذب فرزند مددجو کنند سهم بیمه کارفرما را تا دوسال کمیته امداد می پردازد و همچنین به ازای جذب هر نفر و تعهد سه سال بکارگیری تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در قالب ‌وام پرداخت خواهد شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار