سرپرست استانداری ایلام گفت : کشور ما در اوایل دهه شصت بالاترین نرخ رشد جمعیت در دنیا را به خود اختصاص داده بود، اما در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در کشور نگران کننده و باید برای بهبود این نرخ برنامه ریزی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۴۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 28 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری در نشست شورای راهبردی جمعیت استان اظهار داشت: برای کاهش میزان آسیب های اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی ، امید به زندگی و همچنین رفع مشکلات مردم باید تصمیمات لازم برای ایجاد و افزایش واحدهای تسهیل گری در کلیه شهرستان های استان اتخاذ شود.

وی یادآور شد: پس از تاسیس واحدهای تسهیل گری در شهرستان ها، باید هر واحد برنامه های متعدد و متنوعی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

سرپرست استانداری ایلام تاکید کرد: فعالیت و مداخله مثبت و به هنگام واحدهای تسهیل‌گری مستقر در هر شهرستان می تواند در شیوه و نوع زندگی جوانان و افزایش امید به زندگی و ایجاد نشاط اجتماعی مردم آن منطقه موثر باشد.

نوذری افزود: بیان مساله، میزان و نوع آسیب اجتماعی در هر منطقه و استان باید توسط محققان و صاحب نظران مرتبط با حوزه اجتماعی مطرح و برای کاهش و رفع آسیب های موجود نیز همواره در تمام سطوح و هر منطقه باید از ایده و نظریه های این قشر بهره گرفت و بعنوان چراغ راه از آن راهکارها استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از کاهش میزان جمعیت و همچنین جلوگیری از افزایش میزان طلاق باید برنامه ریزی های مدون و مستمر توسط نخبگان، صاحب نظران ارائه و سپس طرح راهکار باید بصورت کاربردی و عملیاتی برای رفع مشکل وارد شویم.

سرپرست استانداری ایلام یادآور شد: برای بهره مندی مدیران استان به ویژه مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی باید صاحب نظران حوزه‌ های اجتماعی و روانشناسان در اینگونه نشست ها حضور یابند و از نظرات آنان نیز در طرح ها و برنامه ها پیش رو استفاده شود.

نوذری با عنوان این مطلب که جمعیت هر کشور ابزار قدرت، تکنولوژی و مولفه یک نظام سیاسی است، افزود: کشور ما در اوایل دهه شصت بالاترین نرخ رشد جمعیت در دنیا را به خود اختصاص داده بود، اما در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در کشور نگران کننده و باید برای بهبود این نرخ برنامه ریزی داشته باشیم.

وی در ادامه به موضوع تاب آوری اجتماعی و نقش آن در افزایش تنش و درگیری بین افراد اشاره کرد و گفت: هر چقدر میزان تاب آوری اجتماعی در یک جامعه کم باشد، احتمال افزایش آسیب های اجتماعی نظیر خودکشی، تنش، درگیری بیشتر است که باید در این راستا نیز برنامه ریزی ها و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سرپرست استانداری ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف و تسلیت به مجموعه نیروی انتظامی استان، مردم و خانواده شهیدان «باصره و دیرکوند» که با ضرب گلوله افراد ناشناس در شهرستان دره شهر به شهادت رسیدند، گفت: امنیت و اقتدار کشور همواره مرهون تلاش، ایستادگی و اهتمام این سبزپوشان است که برای امنیت مردم مجاهدانه به شهادت رسیدند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار