مراسمات زنانه یکی از عوامل اصلی سرایت بیماری کرونا در بین افراد جامعه است که در محیط های کم حجم و با تراکم بالا بدون فاصله گذاری انجام می شود.
کد خبر: ۹۴۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 28 February 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی :: به عقیده اکثر کارشناسان بهداشت و درمان بیشترین عامل انتقال و انتشار ویروس کرونا اجتماعات هستند که بستری مهم برای سرایت سریع و گسترده ویروس کرونا می باشند.

به نظر بسیاری صاحب نظران محیط های بسته با حجم و تراکم کم که فاصله ها رعایت نمی شود مهمترین بستر سرایت و انتشار این ویروس است.

از آنجا که این روزها که شاهد برگزاری مراسمات عزا و عروسی در سطح استان هستیم آمار مبتلایان نیز بطور قابل ملاحظه ای افزایش یافته به طوری که این دو رابطه ی مستقیمی با هم دارند.

تجربه نشان داده که برگزاری یک مراسم در یک شهر باعث تغییر وضعیت کرونایی آن منطقه شده است بنابراین می توان با قاطعیت گفت که انجام مراسمات خصوصا عزا و بلاخص مراسمات زنانه عاملی مهم و قابل اتکا در انتشار ویروس کرونا می باشد.

با ممنوعیت مساجد، تکایا و حسینیه ها جهت برگزاری و انجام مراسمات فاتحه خوانی خوشبختانه برگزاری مراسمات مردانه بصورت مختصر و در محیط های باز به یک ایده ی پسندیده تبدیل شده که تاثیر بسیاری در کاهش آمار مبتلایان داشته است.

لکن مشکل اصلی در مراسمات زنانه است که در محیط های کم حجم و با تراکم بالا بدون فاصله گذاری انجام و مهمترین عامل و بستری برای انتقال و انتشار ویروس کرونا می باشد.

لذا از عنوان مطلب اینطور برداشت نشود که خاصه زنان عامل انتقال ویروس شناخته شده اند بلکه شرایطی که در آن قرار می گیرند عاملی در انتقال ویروس می باشد.

مادامی که راهکاری برای این معضل در مناطق ما اندیشیده نشود همچنان باید شاهد سیر صعودی کرونا باشیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار