با توجه به ویژگی هایی همچون سرعت انتشار ودر برگیری سنین مختلف در کرونای جهش یافته انگلیسی و آغاز فصل خرید های نوروزی ،شلوغی بازار و مهمتر از همه رعایت نکردن پروتکل ها از سوی مردم باید گفت که اسفند وفروردین سیاهی برای استان ایلام رقم خواهد خورد .
کد خبر: ۹۴۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 26 February 2021

تابناک ایلام::چند روز پیش بود که خبرنگار ما در گفتگو با سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران ،به آماری در خصوص وضعیت شیوع کرونای انگلیسی در این شهرستان  دست یافت که با توجه به اهمیت موضوع در کسری از ثانیه در صدر اخبار استان قرار گرفت.

درکمال ناباوری ، درساعتی بعد دانشگاه علوم پزشکی ایلام با صدور بیانیه ای از اساس چنین خبری را تکذیب کرد . کار تا جایی پیش رفت که حتی قرار بود زیر فشار سنگین مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان ،سرپرست شبکه منکر مصاحبه با خبرنگار ما شوند . یعنی در بیانیه ای اعلام کنند که اصلا خبرنگار این رسانه را ندیده اند !و اخبار انتشار یافته ساخته ذهن خبرنگار بوده است.

اما با روبرو شدن مسئولین با اسناد ومدارک متقن وموثق خبرنگار ما و در راستای پیشگیری از تشویش وناآرامی و عدم حاشیه سازی برای دانشگاه در این برهه حساس موضوع را خاتمه یافته تلقی کردیم .

این همه جنجال سازی ،فشار ،صدور بیانیه و تکذیب در حالی صورت گرفت که روز گذشته تکذیب کنندگان خبر ،در گفتگو با رسانه ها از تایید 12مورد کرونای انگلیسی در شهرستان دهلران خبر دادند تا آمار مبتلایان این شهرستان به رقم 14نفر برسد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان گفته است :از نمونه های ارسالی به مرکز کشور جهت تشخیص بیماری کرونای حهش یافته انگلیسی ،تعداد 12مورد از این نمونه ها مورد تایید قرار گرفت .

محبوب رستم زاد افزود : با احتساب این 12مورد جدید ،تعاد مبتلایان به کرونای حهش یافه انگلیسی در شهرستان دهلران به 14نفر افزایش یافت وهمچنین وضعیت این شهرستان از زرد به نارنحی تغییر یافته است .

صرفنظر از این که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی باید بخاطر صدور عجولانه تکذییبه  وکذب خواندن خبر رسانه ها عذرخواهی کنند ،این نکته را نباید فراموش کرد که این حجم از ابتلای به کرونای جهش یافته در ظرف مدت کوتاه ،آن هم در شهرستان کوچکی همچون دهلران عدد نگران کننده ایست .

آنگونه که درخبرها می خوانیم ،شناسایی حتی یک مورد کرونای انگلیسی در استان های بزرگ به گونه ای عجیب  برجسته وخبرساز می شود،چگونه است در استان کوچکی همچون ایلام این حجم خیره کننده از ابتلای به کرونای جهش یافته شناسایی می شود ،اما مسئولین هیچ راهکاری برای جلوگیری از تسری آن به دیگر نقاط استان به کار نمی بندند؟!
با توجه به ویژگی هایی همچون سرعت انتشار ودر برگیری سنین مختلف در کرونای جهش یافته انگلیسی و آغاز فصل خرید های نوروزی ،شلوغی بازار و مهمتر از همه رعایت نکردن پروتکل ها از سوی مردم باید گفت که اسفند وفروردین سیاهی برای استان ایلام رقم خواهد خورد .

از اینرو لازم است مسئولین امر ،خصوصا ستاد کرونا با تمهید اندیشی و افزایش سخت گیری های به معنای واقعی و کنترل ورود وخروج ها در شهرسنان های جنوبی ،از شیوع گسترده آن جلوگیری به عمل آورند . به طور قطع بی توجهی به این موضوع می تواند روزهای پرخطری را برای مردم ما رقم زند ،آنوقت عذرخواهی و پشیمانی کارساز نخواهد بود !

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار