اما با این حال کرونا در کشور ما بهانه ای شد تا بازار بطور فزاینده ای رها، تورم افسارگسیخته و به دنبال آن افزایش قیمتها و کاهش و نایاب شدن برخی کالاهای اساسی را شاهد و ناظر باشیم.
کد خبر: ۹۴۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 24 February 2021

تابناک ایلام ،بهروز مردانی :: کرونا پدیده نوظهور قرن ۲۱، تحولاتی در دنیا بوجود آورد که زندگی بشریت را دستخوش تغییر کرد جهان پسا کرونا زود خودش را با شرایط موجود وفق و زندگی روال جدیدی را در پی گرفت.

بسیاری مشاغل آسیب دید و خیلی پیشه های جدید خلق شد و در این بین سطح درآمدها تا حدودی کاهش پیدا کرد.اما با همه این اتفاقات تاثیر چندانی بر کاهش تولیدات و محصولات غذایی و بطور کلی مایحتاج زندگی بشر نداشت آن طور که امروز ما شاهد نایاب شدن بعضی کالاهای اساسی در سطح کشور که به یک معضل لاینحل تبدیل شده باشیم.

شاید در روزهای آغازین شیوع ویروس هجوم مردم برای تهیه برخی کالاهای بهداشتی یک امر طبیعی به نظر می رسید اما به تدریج و با افزایش این کالاها این رویه تغییر و همه چی به روال طبیعی برگشت.

اما با این حال کرونا در کشور ما بهانه ای شد تا بازار بطور فزاینده ای رها، تورم افسارگسیخته و به دنبال آن افزایش قیمتها و کاهش و نایاب شدن برخی کالاهای اساسی را شاهد و ناظر باشیم.

در حالی که دولت مردان سرگرم آمار کم و زیاد کرونا و هر بار خبر از شیوع پیک جدید می دهند گرانی ها کمر خانواده ها را خمیده و تورم قد علم کرد .

هر چقدر پیک های شیوع کرونا در فصول مختلف دارای شدت و ضعف بودند اما پیک تورم روندی تصاعدی داشته و با شدت قدرت خرید مردم را به پایین ترین حد ممکن کاهش داد.

افزایش ساعتی قیمت ها و صف های طولانی برای خرید یک کالا به عادت این روزهای مردم تبدیل و چماقی بر سر افزایش آمار مبتلایان به کرونا شد.

کرونا با همه مصیبت هایش و تهدید سلامت مردم هولناک تر از گرانی های بی حد و مرزی که جامعه ی امروز را تهیدست و کرامت انسانی را خدشه دار کرده نیست.

بطوریکه برای کرونا با آن همه پیچیدگی های خاص خود دستورالعملها و پروتکل های وضع شد که تخطی از آنها مشمول جریمه و برخورد و در نتیجه کنترل این ویروس سرکش گردید.ولی هنوز برای ویروس هراسناک تورم و گرانی دستورالعمل هایی وضع نشده تا قیمت ها را کنترل و محدودیتی در تهیه کالاهای اساسی که برای مردم آرزو شده اند ایجاد نشود./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار