سرپرست استانداری ایلام؛
سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه نگاه جوانان به مقوله شغل باید تغییر کند، گفت: از منشاهای مشکلات اشتغال جوانان نگاه غیراصولی به مقوله کار است به گونه ای که تنها شغل مورد نظر آنان دستیابی به کار اداری و دولتی است این نگاه باید تغییر کند.
کد خبر: ۹۴۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 24 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری  در نشست ساماندهی امور جوانان استان ایلام اظهار داشت: یکی از مهم ترین عوامل توسعه هر کشوری نیروی انسانی و جوان آن کشور است که اگر بخوبی هدایت شوند می توان به رشد و پیشرفت همه جانبه آن کشور امیدوار بود.

وی افزود: بیکاری، آسیب های اجتماعی و ازدواج مانند زنجیره ای بهم متصل است و برای حل آنها باید نوع فرهنگ کار تغییر کند.

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه باید کسب و کارهای موجود استان ایلام به گونه‌ای معرفی شوند تا کارجویان از فرصت‌های شغلی استان آگاه باشند، یادآور شد: از منشاهای مشکلات اشتغال جوانان نگاه غیراصولی به مقوله کار است به گونه ای که تنها شغل مورد نظر آنان دستیابی به کار اداری و دولتی است این نگاه باید تغییر کند.

نوذری با تاکید بر اینکه جمعیت جوان ایلام ببیشتر از میانگین کشوری است، گفت: باید ظرفیت های مختلف استان را به جوانان معرفی کنیم و آنان را برای ارائه طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی ترغیب کرد، از مدیران انتظار می رود به دنبال رفع مشکلات جوانان و ارائه ظرفیت ها با توجه به امکانات استان باشند.

وی به نقش سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: بخش از امور جوانان باید به سمن ها و سازمان های مردم نهاد واگذار شود چرا که نقش مهمی در حل آسیب های اجتماعی دارند.

سرپرست استانداری ایلام اضافه کرد: طی سال های گذشته از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در مسائلی همچون سیل و کرونا استفاده شد و همایش بزرگ اربعین نیز در قالب هیات ها پای کار آمده و کمک رسانی کردند.

نوذری ادامه داد: با توجه به نقش بی بدیل سازمان های مردم نهاد و نقش آنها در حل آسیب ها و معضلات اجتماعی باید اولویت این سمن ها به امور جوانان باشد.

وی در خصوص تسهیلات ازدواج گفت: با توجه به شرایط اقتصادی باید تسهیلات ازدواج در کمترین زمان به جوانان پرداخت شود برخی از بانک ها با توجه به تعهدات خود تسهیلات کمتری پرداخت می کنند که باید افزایش یابد و قدمی در حل مشکل اقتصادی جوانان بردارند./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار