فرمانده انتظامی استان ایلام:
سرهنگ القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: نیروی انتظامی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی آموزش‌های لازم را ارائه و فرهنگ سازی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 23 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام در هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، بیان داشت: برخی از آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی گریبانگیر خانواده‌ها می‌شود و نیروی انتظامی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای فرزندان و خانواده‌ها آموزش‌های لازم را ارائه و فرهنگ سازی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

 القاصی مهر اظهار کرد: نیروی انتظامی برای فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی، در مهدکودک ها، مدارس، دبیرستان و دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کند و با کار فرهنگی از جمله فرهنگ ترافیکی، آموزش در حوزه استفاده از فضای مجازی و سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کند.

او با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در کنار وظایف و رسالت ذاتی که دارند کار‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد نیز با ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ سازی در بین خانواده‌ها و مدارس اقدامات بسیار زیادی انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است، افزود: انجام مشاوره در حوزه‌های طلاق و اعتیاد نیز در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی پیگیری می‌شود که نقش مهمی در راستای آگاه سازی خانواده‌ها دارد.

القاصی مهر با تاکید بر اینکه رویکرد نیروی انتظامی فرهنگ سازی قبل از برخورد است، ادامه داد: در بحث کرونا اعلام شد افرادی که در خلاف مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی رفتار کنند با جریمه مواجه می‌شوند، اما واقعیت این است که جریمه در مراحل آخر کار قرار دارد و قبل از آن فرهنگ سازی لازم از طریق اقدامات فرهنگی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه بدون شک آگاه سازی و فرهنگ سازی بیشرین تاثیر را در برابر آسیب‌های اجتماعی دارد، تاکید کرد: اقدامات فرهنگی در همه بُعد‌های فعالیت نیروی انتظامی در دستور کار قرار دارد./ح

 

بیشتر بخوانید

مشکل اساسی ایلام فقر فرهنگی در حوزه اشتغال و کار است

احداث مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی استان با پیشرفت فیزیکی ۹۴.۵ درصدی

طرح ملی گفت و گوی خانواده ها نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار