رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:
سرهنگ کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام، از تمدید طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از توقفگاه‌ها تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 23 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهار کرد: از تاریخ ۱۸ آبان ماه تاکنون حدود ۲ هزار ۸۰۰ فقره درخواست از سوی مالکین و متصرفین موتورسیکلت‌های رسوبی در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +۱۰ سراسر استان ثبت شده است که از این تعداد ۲ هزار ۱۰۰ دستگاه ترخیص شده اند.

وی گفت: یک هزار و ۴۰۰ دستگاه از این وسایل نقلیه به صورت سیستمی و تعداد ۷۰۰ دستگاه دیگر به صورت دستی ترخیص شده اند و تعداد ۸۰۰ مورد درخواست نیز در انتظار تکمیل مدارک بر‌ای ترخیص می‌باشند.

رئیس پلیس راهور استان با بیان این مطلب که تشریفات اضافی و پیشگیری از مراجعه مکرر متقاضیان به بخش‌های مختلف حذف شده است، بیان داشت: با تهیه نرم افزار و سخت افزار‌های لازم امکان ارائه خدمات به متقاضیان در حدود ۱۸ دفتر پلیس + ۱۰ در سراسر استان فراهم شده است.

 کهزادی با بیان اینکه شرایط تقسیط جرایم رانندگی با اعطای فرصت یکساله و پرداخت اقساط ماهیانه برای ترخیص موتور سیکلت‌های رسوبی فراهم شده است، تصریح کرد: از جمله سایر مزایای این طرح به موارد ذیل اشاره کرد:

-امکان ترخیص برای متقاضیان فاقد گواهینامه رانندگی با اخذ تعهد کتبی در محل دفاتر پلیس +۱۰

-بخشودگی سوابق ۲ برابر شده به اصل جرایم راهنمایی و رانندگی

-امکان ترخیص موتور سیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با اخذ تعهد حمل موتورسیکلت، عدم استفاده و عدم تردد در معابر عمومی

-امکان ارائه خدمات علاوه بر مالکان موتورسیکلت به اشخاصی که در لحظه توقیف، موتورسیکلت را در اختیار داشته اند.

-امکان ترخیص موتورسیکلت‌های با بیش از ۱۰ سال سن با در نظرگرفتن مفاد رای دیوان عالی کشور و ملاک عمل قرار دادن سلامت فنی وسیله نقلیه پس از بازدید افسران کارشناس پلیس راهور و یا تایید مراکز معاینه فنی کشور.

-هماهنگی با شرکت‌های بیمه برای ارائه خدمات سهل و آسان با امکان بخشودگی جریمه دیرکرد و تمدید بیمه نامه و تقسیط هزینه دریافت بیمه نامه موتور سیکلت.

او در پایان اضافه کرد: شهرستان‌های مهران، آبدانان، چرداول و ایلام به ترتیب از بیشترین آمار ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی برخوردار بوده اند./ح

 

بیشتر بخوانید

موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ ها ترخیص می‌شوند/۴ هزار و ۴۰۹ دستگاه موتور سیکلت رسوبی در پارکینگ های استان ایلام متوقف هستند

روند ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در ایلام مطلوب است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار