آبدانان اولین شهرستانی بود که در دوران آبی بودن همه استان با توجه به رنگ بندی کرونایی زرد رنگ شد
کد خبر: ۹۴۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ 22 February 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی :: آبدانان اولین شهرستانی بود که در دوران آبی بودن همه استان با توجه به رنگ بندی کرونایی زرد رنگ شد، این پیشینه به همراه مجاورت با استان خوزستان که در وضعیت قرمز قرار دارد و همچنین همسایگی و مراودات با شهرستان دهلران که به تازگی چند مورد کرونای انگلیسی در آن یافت شده باعث شده تا نگاه ها به این شهرستان معطوف و و همه نگران از وضعیت شهر باشند.

با به صدا درآمدن آژیر خطر در سطح شهر نشان از آن دارد که متولیان امر احساس خطر را درک کرده و به خوبی به این موضوع واقفند.

فرماندار آبدانان در گفتگو با خبرنگار ما خبر  از تدابیر ویژه جهت جلوگیری از شیوع ویروس می دهد و در این باره گفت: بعد از تغییرات شرایط کرونایی و اپیدمی ویروس های جدید در استان ها و شهرستان های همجوار ستاد کرونای شهرستان به منظور اعمال رعایت پروتکل ها سختگیرانی را در دستور کار قرار داد.

سیروس مرادحاصلی اظهار داشت :  با به صدا در آوردن آژیر قرمز در سطح شهر بصورت متناوب و از طریق فضای مجازی مردم را از خطر این آگاه، نظارت بر بازار و اصناف و تعطیلی گروه شغلی ۴ و برخورد با بازگشایی آموزشگاه ها و تعطیلی مدارس و نیز کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان تلاش می کنیم از شیوع و همه گیری ویروس جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که محل ورود و خروج شهرستان با استان خوزستان پاسگاه سپتون در شهرستان دهلران می باشد لذا از شهروندان خواست از مراجعه به این استان خودداری که در صورت مراجعه جریمه و بازگردانده خواهند شد.

فرماندار آبدانان ضمن تشکر از متولیان بهداشت و درمان شهرستان که در انجام وظیفه خوب عمل کرده اند بیان داشت: با انجام آزمایشات و تست های متعدد پی سی ار و رپید خوشبختانه هنوز موردی از ویروس جهش یافته یا انگلیسی در سطح شهرستان یافت نشده و با همراهی مردم در رعایت پروتکل ها از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.

مرادحاصلی برای جلوگیری از تعطیلی بازار که دغدغه ی اهالی کسبه می باشد گفت :از بازاریان تقاضا می شود با رعایت دستورالعمل ها و تذکر به مشتریان در زدن ماسک از اپیدمی ویروس جلوگیری کنند تا خدای ناکرده مجبور به تعطیلی بازار نشویم./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار