فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام گفت: موضوع سفرهای نوروزی با توجه به شرایط کرونا بسیار مهم هستند و نحوه خدمات رسانی به مهمانان نوروزی باید مشخص شود.
کد خبر: ۹۴۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 22 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  معروف بسطامی در هجدهمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان باید تا ۱۵ اسفندماه جاری شیوه نامه سفر و نظارت بر هتل ها و مهمانپذیرهای ایلام را تدوین و برای تصویب در اختیار قرارگاه مقابله با کرونا استان قرار دهد.

وی افزود: سه گروه در این ایام وارد استان می شوند که اولین گروه خانواده هایی هستند که در قالب ثبت نام در سامانه در قالب تورها مسافرت می کنند و مکان و نحوه سفر آنها بر اساس پروتکل های بهداشتی مشخص و قابل کنترل است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام ادامه داد: دومین گروه افرادی هستند که با خودروی شخصی یا هواپیما در سامانه سفر ثبت نام کرده و مانند گروه اول و مکان اسکان آنها نیز بطور مشخص کنترل می شوند، اما گروه سوم افرادی هستند که بدون برنامه سفر کرده و کنترل نمی شوند و شناختی از آنها نداریم و نیازمند تدابیری خاصی هستند.

بسطامی یادآور شد: چهار شهرستان ایلام در ایام نوروز مهمانپذیر هستند مسافران آنها بدون برنامه ریزی وارد استان می شوند و نیروی انتظامی، راهور، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران باید دقیق تر و هوشمندانه تر در ساماندهی چنین سفرهایی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت برخی از شهرستان ها پلیس راه نیز باید نیروهای خود را برای نظارت بر تردد خودروها متناسب با شرایط استان در مسیرهای ورودی و خروجی و حمل و نقل جاده ای و نیز گروه های خود را برای نظارت بر تردد کامیون ها مستقر کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام در خصوص اتوبوس های مسافربری نیز تاکید کرد: پایانه های مسافربری باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند در غیر این صورت با چنین اتوبوس هایی برخورد قانونی صورت می گیرد.

بسطامی مهمانسراهای اداری را نیز تعطیل اعلام کرد و گفت: مهمانسراهای اداری هیچ مسافری نمی پذیرند مگر اینکه فرد دارای ماموریت بوده و اسکان آنها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام تاکید کرد: پنجشنبه و جمعه آخر سال باید بشدت کنترل و مسیر آرامستان های ایلام و صالح آباد مسدود شود، تفرجگاه ها نیز در شرایط نارنجی و قرمز مسدود اما در مناطق آبی و زد با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفط فاصله گذاری امکانپذیر است.

بسطامی برگزاری هر نوع نمایشگاه از جمله صنایع دستی را ممنوع اعلام کرد و گفت: امامزاده ها و اماکن متبرکه در این ایام تعطیل بوده و ورود مسافران به این زیارتگاه ها ممنوع و جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: چادر زدن بصورت گروهی در طبیعت ممنوع است اما چنانچه خانواده ای بصورت متفرقه در طبیعت حضور یابد، بلامانع است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام یادآور شد: چنانچه اماکنی دارای شرایط پذیرش مهمان در وضعیت زرد و آبی باشد با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام شناسایی و مورد استفاده مسافران قرار گیرد.

بسطامی تاکید کرد: همه دستگاه ها از ظرفیت خود برای مقابله با کرونا استفاده کنند و مسوولیت تنها بر دوش دانشگاه علوم پزشکی نباشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار