مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: این طرح‌ها شامل ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان دره شهر و ۲ مجتمع گردشگری ساحلی در شهرستان بدره با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۱۸ نفر است .
کد خبر: ۹۴۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 21 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: به تازگی با تقاضای ایجاد ۴ طرح گردشگری و بوم‌گردی با توجه به نیاز استان و دارابودن پتانسیل مناطق مورد نظر برای اجرای این طرح‌ها شامل ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان دره شهر و ۲ مجتمع گردشگری ساحلی در شهرستان بدره با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۱۸ نفر موافقت شده است.

وی گفت: با توجه به رویکرد اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در توسعه پایدار گردشگری، راه‌اندازی تأسیسات گردشگری با هدف تقویت زیرساخت‌‎های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌‎های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده، ایجاد چنین طرح‌هایی در مناطق با پتانسیل بالا در اولویت‌‎ قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام یادآور شد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تأمین احتیاج تأسیسات گردشگری ساحلی در حاشیه سد سیمره و توسعه آن، پروژه برق‌رسانی، بهسازی راه دسترسی به منطقه ساحلی رماوند با اعتباری بالغ‌بر ۱۶میلیارد ریال در حال انجام است.

وی افزود: این پروژه با عملیاتی شامل جاده‌سازی، حفاری، نصب پایه، بتن‌کاری، نصب دکل، سیم‌کشی و نصب پست انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان این‌که تأمین اعتبار اقتصادی طرح از محل اعتبارات استانی و ملی است، خاطرنشان کرد: سد سیمره یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آبی در غرب کشور است و ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار