متاسفانه شرکت ایران افق بدون توجه به حق وحقوق کارگران بومی حتی آنها را از داشتن یک قرارداد قانونی کار بعنوان بدیهی ترین حقوق کارگری براساس قانون کار ، محروم کرده  وهمین موضوع  سبب شده  تاهر ماه با حقوق های متغیر حداقلی مواجه شوند !
کد خبر: ۹۴۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 19 February 2021

تابناک ایلام مجتبی کاور:: حدود یک سال است که کارگران  شرکت ایران افق که اندکی از آنها نیروی بومی است به خاطر تهدید پیمانکار مبنی بر اینکه اگر مطابله گری حق وحقوق خود را داشته باشند از کار اخراج خواهید شد وهمین امر سبب شده کارگران بومی سکوت پیشه کنند.

اختلاف وپرداخت حقوق های نامتعارف به افراد غیر بومی و پرداخت حقوق های متغیر وحداقلی به افراد بومی سبب شده تا  سکوت کارگران بومی شکسته شود واز رسانه ها برای احقاق حق خود  استمداد کنند، چرا که وعده مسئولان در خصوص بررسی مشکلات این شرکت تاکنون عملی نشده است.

 متاسفانه شرکت ایران افق بدون توجه به حق وحقوق کارگران بومی حتی آنها را از داشتن یک قرارداد قانونی کار بعنوان بدیهی ترین حقوق کارگری براساس قانون کار ، محروم کرده  وهمین موضوع  سبب شده  تاهر ماه با حقوق های متغیر حداقلی مواجه شوند !

عدم نظارت دقیق مسئولان  بر تخلفات شرکت ایران افق در شهرستان دهلران در راستای نادیده گرفتن حق وحقوق کارگران از سوی مسئولان این شرکت ، نامشخص بودن وضعیت قرارداد و به کارگیری نیرو های غیر بومی وفراهم نشدن سرویس ایاب ذهاب از مطالبات کارگران بومی از شرکت ایران افق است.

عدم اجرای دستورالعمل اجرائی طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل موضوع ماده (7) آیین‌نامه اجرایی تهیه طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگاه‌ها موضوع تبصره یک ماده 49 قانون کار (بخشنامه شماره 232/7 مورخ 26/7/1390 وزارت کار و امور اجتماعی) نیر از سوی شرکت ایران افق نادیده گرفته شده است

آنچه که کاملا در شرکت های فعال دهلران مشهود است؛ برخی شرکت ها برای سرپوش گذاشتن بر تخلفات آشکار خود ،اختصاص سهمیه به مسئولان در حوزه های محتلف است تا به ابزاری برای سرپوش گذاشتن تخلفات شرکت شود .  این خود ظلم آشکاری است که باید مسئولان بدان اهتمام  جدی ورزیده  ودر برابر تخلف شرکت ها در راستای احقاق حق کارگران سکوت نکنند.

به گزارش تابناک ، حدود یک سال است که یک شرکت روسی بخشی از میدان نفتی چشمه خوش ، پایدارغرب وآبان درراستای افزایش بهره برداری از این میادین  را از شرکت  ملی نفت تحویل گرفته است.این  شرکت به عنوان کارفرما این پیمان را به شرکت ایران افق به عنوان پیمانکار واگذار کرده و در صورت عدم ورود مسئولان و برخوردبا تخلفات این شرکت ، این خبرگزاری در مطلب بعدی نقشه راه این شرکت در خصوص وضعیت کارگری را به رشته تحریر در خواهد آورد .چراکه اگر مسئولان اقدام نکنند همچون گذشته دهلران به بهشت نیروهای غیر بومی تبدیل خواهد شد.

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار