نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رئیس جمهوری پیشین آمریکا با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران درصدد بود ملت ایران بین تسلیم و فروپاشی یکی را انتخاب کنند
کد خبر: ۹۴۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 19 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت:رییس جمهوری پیشین آمریکا با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران درصدد بود ملت ایران بین تسلیم و فروپاشی یکی را انتخاب کنند اما این آرزو را به گور برد و خود برکنار شد، اروپایی‌ها نیز با دادن وعده و ایجاد امید نه تنها هیچ قدمی برای ایران برنداشتند بلکه فقط زمان را از ما گرفتند.

وی با شجاع خواندن اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از اقدامات شجاعانه و مردانه که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد عمل نکردن جمهوری اسلامی به پروتکل های اضافی داوطلبانه است و عمل نکردن به برخی از محدودیت های برجام است که رییس‌جمهوری جدید آمریکا تاکنون هیچ عکس العملی نشان نداده و موضع وی مشخص نشده است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: باید بدانیم یک حرکت در حال آغاز است، پیشنهادات آنها شروع شده است و به طور قطع فشار دیپلماسی آنها نیز بیشتر خواهد شد اما ایران در صورتی از اقدامات خود عقب نشینی می کند که آمریکا به تمام تعهدات خود عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار ادامه داد: زمانی که غنی‌سازی ایران به ۲۰ درصد رسید همه آنها دست نیاز به سوی ما دراز کرده و خواهان مذاکره شدند بنابراین با ایستادگی ایران، تسلیم اراده جمهوری اسلامی می‌شوند.

وی به اعتماد مردم به خداوند اشاره کرد و گفت: مردم ما در طول این سال‌ها به خداوند اعتماد و اتکا داشتند و در فراز و نشیب‌های انقلاب این موضوع ثابت شد اما باید فاصله ما با خداوند کمتر شود و چنانچه کسی اکنون گوش به فرمان مقام ولایت باشد در زمان حضرت علی(ع) نیز گوش به فرمان امام بوده و اگر به ولایت پشت کند مسلماً در زمان امام علی(ع) نیز بر وی شمشیر می کشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان به آیین اعتکاف اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فیوضاتی که بوسیله کرونا از ما سلب شد اعتکاف است که همزمان با میلاد حضرت علی(ع) شاهد نمایش رویش معنویت جوانان و نوجوانان خداجوی در مساجد بودیم که امسال از آن محروم هستیم اما باید ارتباط خود را با خدا حفظ کنیم و با مناجات های شبانه محرومیت کرونا را جبران کنیم.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: نماز بهترین عامل برای تهذیب روح، معنویت و بیمه کننده انسان در برابر گناه است چرا که یاد خداوند بهترین عامل بازدارنده در برابر منکرات است و با توجه با شرایط کنونی آرامش در جامعه وجود ندارد و اکثر مردم بدلیل دوری از خدا از قرص های آرامبخش و روانگردان استفاده می کنند در صورتی که یکی از راه های درمان و آرامش بخش معنویت درمانی است.

امام جمعه ایلام بازاریان و کسبه را مورد خطاب قرار دهد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به عید و پایان سال بسیاری از مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند که بازاریان مراعات کنند و ستاد تنظیم بازار نیز با حفظ مسوولیت خود با متخلفانی که سعی در آشفتگی بازار دارند قاطعانه برخورد کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار