رییس فدراسیون کشتی ؛
رییس فدراسیون کشتی گفت: کشتی ورزش اول کشور محسوب می شود و ۸۵ درصد مدال های ورزشی ایران در مسابقات مختلف بین المللی متعلق به این رشته است و نیازمند توجه بیشتر مسوولان است.
کد خبر: ۹۴۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 17 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ علیرضا دبیر روز چهارشنبه در دیدار با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: بار اصلی ورزش قهرمانی کشور در سطح جهان و بین المللی همواره بر عهده کشتی بوده و این ورزش نیازمند نگاه ویژه مسوولان است.

وی یادآور شد: برای تقویت ورزش کشتی باید کمیت ها در این ورزش اصیل را بالا برد تا کیفیت ها نیز افزایش یابد و رسیدن به این مقصود فقط با کمک و حمایت مسوولان و تخصیص اعتبارات مختص به کشتی امکان پذیر است.

رییس فدراسیون کشتی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام خواست پیش از پایان سال جاری یک اعتبار به ویژه هیات کشتی استان اختصاص یابد و در بودجه ۱۴۰۰ استان نیز بخشی از اعتبارات به این ورزش پایه و ملی داده شود.

دبیر افزود: تعدادی از باشگاه های کشتی برای دریافت اعتبارات و بودجه در بودجه سال ۱۴۰۰ مشخص و همچنین تجهیزات و زیرساخت های مورد نیاز کشتی استان که فرسوده و مستعمل شده اند باید نوسازی و بهسازی شوند.

وی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار و نیز نوسازی تجهیزات و امکانات هیات کشتی در ایلام، این استان امکان میزبانی مسابقات و تورنمنت های مختلف را خواهد داشت که این میزبانی ها به توسعه ورزش کشتی کمک خواهد کرد.

رییس فدراسیون کشتی اضافه کرد: مسوولان ایلام در زمینه تخصیص بودجه مختص ورزش کشتی، هیات استان را حمایت کنند، ولی آموزش و رشد مربیان و پرورش کشتی گیران بر عهده فدراسیون خواهد بود.

دبیر ادامه داد: سال آینده بنا بر تقویم فدراسیون تیم کشتی استان ایلام باید در چهار مسابقه مهم کشوری شرکت کند که تنها وسیله نقلیه این هیات بسیار فرسوده و مستعمل شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام هم در این دیدار اظهار داشت: ورزش نقشی بسیار مهم در نشاط، سلامتی و بالندگی جامعه دارد.

رحمت الله قیصوری افزود: تخصیص اعتبار به ورزش در واقع هزینه کرد نیست، بلکه سرمایه گذاری برای آینده کشور و تربیت نسل های سالم و ورزیده است.

وی یادآور شد: احیای باشگاه های ورزشی و تجهیز آنها موجب گرایش افراد به سمت ورزش می شود و البته برای حضور علاقمندان در باشگاه های ورزشی تبلیغات و ترویج فرهنگ ورزش کردن موثر است.

علیرضا دبیر رییس فدارسیون کشتی برای بررسی و بازدید وضعیت زیرساخت های این ورزش صبح امروز به استان ایلام سفر کرده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار